فناوری اطلاعات

بازدید وزیر ارتباطات و کشورهای عضو اکو از غرفه ایرانسل



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازایرانسل، سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری‌اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، با هدف بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه بین کشورهای عضو، آغاز به کار کرد.

دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در روز نخست سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو که با حضور ۱۱ هیئت عالی رتبه از کشورهای عضو اکو، کشورهای منطقه و برخی سازمان‌های بین‌المللی درحال برگزاری است، به همراه برخی وزرا و هیئت‌های عالی رتبه حاضر در اجلاس، از جدیدترین دستاوردهای دیجیتال ایرانسل، در نمایشگاه جانبی ارائه توانمندی شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بازدید کرد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در طی این بازدید، مهمترین سرویس‌ها و خدمات قابل ارائه بر بستر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی، مانند نسل پنجم شبکه تلفن‌همراه 5G و شبکه فیبر نوری (FTTH)، آخرین دستاوردهای خود در حوزه تحول دیجیتال و سرویس‌های دیجیتال و همچنین آخرین نسل سیمکارت‌های ایرانسل را به دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، صادق افتخار وزیر دولت پاکستان در امور ارتباطات و فناوری، هیام عبود الیاسری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق، عبدالقدیر امام دبیرکل گروه D8 و هیئت‌های همراه ارائه کرد.

ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتال در دستورکار خود قرار داده و تاکنون نقشی اساسی در گسترش زیرساخت ارتباطات کشور به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال ایفا کرده است. نقشه راه و چشم‌انداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه زیرساخت اینترنت نسل پنجم و شبکه فیبرنوری و همچنین ورود تأثیرگذار و قدرتمند در لایه‌های پلتفرمی و تمرکز بر مدیریت و راهبری اکوسیستم دیجیتال در کنار سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، اَبَرداده، رایانش ابری و… است.

هدف استراتژیک ایرانسل، گذار از اپراتور ارتباطی (Telco) به شرکت فناوری (Techco)، حرکت در لبه فناوری و تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی تحول دیجیتال در منطقه و همچنین توانمندسازی سه لایه از کاربران یعنی مشترکان، شرکت‌ها و دولت، از طریق ارائه ابزارها، پلتفرم‌ها و راهکارهای دیجیتال در عرصه‌های گوناگون است که حضور در رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای نیز در این راستا قرار دارد.

اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲، از ۸ صبح تا ۸ شب، در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا