فناوری اطلاعات

نروژ برای جریمه روزانه فیس بوک آستین بالا زد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان Datatilsynet ، رگولاتور حریم خصوصی این کشور در ۱۷ جولای اعلام کرد در صورتیکه شرکت آمریکایی نقض های حریم خصوصی شناسایی شده را برطرف نکند با جریمه روبرو خواهد شد.

این سازمان اعلام کرده بود متا نمی تواند داده های کاربران نروژی مانند اطلاعات موقعیت فیزیکی آنها را جمع آوری و از آن برای تبلیغات هدفمند استفاده کند. تبلیغات هدفمند یا تبلیغات رفتاری یک مدل کسب و کاری نرمال بین شرکت های بزرگ فناوری است.

متا تا چهارم آگوست فرصت دارد به رگولاتور ثابت کند که این مشکل را برطرف کرده است. توبیاس جودین رییس بخش بین الملل Datatilsynet اعلام کرد: از ماه آینده، جریمه روزانه یک میلیون کرون برای این شرکت اعمال می شود.

جریمه روزانه متا تا ۳نوامبر ادامه می یابد وDatatilsynet با ارجاع تصمیمش به هیئت حفاظت از داده اتحادیه اروپا( و درصورت تایید تصمیم ) می تواند آن را دائمی کند. در چنین وضعیتی حوزه اجرای تصمیم به بقیه اروپا گسترده می شود. البته Datatilsynet هنوز گامی در این زمینه برنداشته است.

متا هفته گذشته اعلام کرد قبل از آنکه به کسب وکارها اجازه دهد از تبلیغات هدفمند مبتنی بر سرویس های آن ( مانند فیس بوک و اینستاگرام) استفاده کنند، رضایت کاربران را دریافت کند. اما به گفته جودین این اقدام کافی نبود و متا باید فراوری داده های خصوصی کاربران را متوقف می کرد تا مکانیسم درخواست رضایت از کاربران راه اندازی شود.

وی در این باره افزود: به گفته متا اجرای چنین روندی چند ماه طول می کشد و ما نمی دانیم مکانیسم درخواست رضایت از کابران دقیقا به چه صورت است. در این میان حقوق مردم نقض می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا