فناوری اطلاعات

۱۲ درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان بانوان هستند



به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین رویداد شکوفا با بیان اینکه این رویداد از سه جهت اهمیت دارد، گفت: مالکیت فکری برای کسب و کارهای جدید حکم اکسیژن برای انسان را دارد و باید به موضوع مالکیت فکری بیش از گذشته توجه شود.

وی با بیان اینکه کشورها به دو دلیل در حوزه مالکیت فکری قانونگذاری می‌کنند، گفت: معمولاً کشورها سعی می‌کنند از صاحبان ایده حمایت کنند تا از حقوق خود مطلع شوند.

خیاطیان ادامه داد: دلیل دوم مسئله توسعه و ترویج خلاقیت و نوآوری است و قانونگذاری می‌کنند تا خلاقیت و نوآوری توسعه پیدا کند.

وی تأکید کرد: یک نظام مالکیت فکری مؤثرتر و کارآمدتر در هر کشوری کمک می‌کند تا به دارایی‌های فکری در رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته این اتفاق افتاده است و از جنبه قانونگذاری، اجرا و حقوقی و قضائی به این موضوع به خوبی نگاه شده است.

خیاطیان گفت: محور دوم بحث زنان است که علی‌رغم همه فضاسازی‌ها در حوزه زنان به ضرس قاطع در اغلب زمینه‌های علمی، زمینه فعالیت زنان و بانوان بسیار زیاد است.

خیاطیان با تاکید بر اینکه موضوع دانش‌بنیانی و اقتصاد دانش‌بنیان یک ضرورت است، گفت: ۱۲ درصد مدیران شرکتهای دانش بنیان از بانوان هستند. در حال حاضر ۷۰۶ نفر این ۱۲ نفر را شامل می‌شود.

به گفته وی، همچنین ۲ هزار و ۵۸۲ نفر معادل ۲۲ درصد از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان از بانوان هستند.

خیاطیان ادامه داد: ۱۷ درصد از سهام شرکت‌ها متعلق به زنان است.

وی گفت: ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بانوان هستند که این، حضور زنان در عرصه‌های علمی را نشان می‌دهد.‌

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رهبری تاکید دارند سهم GDP اقتصاد دانش‌بنیان باید به ۵ درصد برسد، گفت: امیدواریم با همکاری معاونت علمی به این مهم دست یابیم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا