اخبار سایت

۱۰ کشور پیشرو در انرژی‌های تجدیدپذیر


برخی از کشورها در نتیجه برخورداری از منابع طبیعی فراوان مانند انرژی آبی و بادی، علاوه بر توسعه فناوری و سیاست‌های حمایتی دولت که به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت تکیه بر آن کمک کرده، در زمینه انرژی تجدید‌پذیر به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌اند. 

وب‌سایت Wise Futur به بررسی کشورهایی پرداخته که بر اساس درصد انرژی تولیدی آن‌ها که از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود، بیشتر به انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان متکی هستند.

در جایگاه اول، ایسلند به عنوان کشوری است که بیشترین تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر را در تولید انرژی به صورت محلی دارد، زیرا درصد انرژی تولیدشده از منابع تجدیدپذیر به ۸۶.۸۷ درصد می‌رسد.

در رتبه دوم، نروژ با نرخ ۷۱.۵۶ درصد قرار دارد، سپس در رتبه سوم، سوئد با نرخ ۵۰.۹۲ درصد قرار دارد و پس از آن برزیل با نرخ ۴۶.۲۲ درصد رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

در جایگاه پنجم، نیوزلند در میان کشورهایی قرار دارد که بیشترین تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر را در تولید انرژی به صورت محلی دارد، زیرا درصد انرژی تولید شده از منابع تجدیدپذیر آن به ۴۰.۲۲ درصد می‌رسد.

در رتبه ششم دانمارک با نرخ ۳۹.۲۵ درصد قرار گرفته و اتریش با نرخ ۳۷.۴۸ درصد در رتبه هفتم قرار دارد. سوئیس با نرخ ۳۶.۷۲ درصد در رتبه هشتم ایستاده است.

جایگاه نهم، متعلق به فنلاند است که با نرخ ۳۴.۶۱ درصد از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که بیشترین تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر را در تولید انرژی به صورت محلی دارد.

رتبه دهم نیز با نرخ ۳۳.۰۲ درصد وابستگی به تولید منابع تجدیدپذیر به کشور کلمبیا می‌رسد.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا