اخبار سایت

ورزش در مقابله با افسردگی مزمن موثر است



فواید ورزش برای مقابله با افسردگی موضوع تازه‌ای نیست اما تاکنون مدت‌زمان موردنیاز  و موثر برای کاهش علائم بررسی نشده بود. اکنون، یافته‌های پژوهشی جدید نشان می‌دهد بازه‌های زمانی کوتاه و مکرر ورزش به کاهش شدت علائم افسردگی مزمن کمک می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این پژوهش که  به‌مدت یک‌دهه وضعیت بیش از ۴۰۰۰ ایرلندی با میانگین سنی ۶۱ سال را بررسی کرده است، نشان می‌دهد وقتی افراد بالای ۵۰ سال مبتلا به عارضه‌های مرتبط با افسردگی‌ــ مانند دیابت، بیماری قلبی و درد مزمن‌ــ روزانه دست‌کم ۲۰ دقیقه و پنج بار در هفته ورزش می‌کنند، علائم افسردگی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس این پژوهش، که در نشریه پزشکی جاما نتورک اوپن (JAMA Network Open) منتشر شده است، افراد مبتلا به افسردگی که به بیماری‌های مزمن مرتبط مبتلا نبودند باید روزانه دو ساعت ورزش می‌کردند تا از شدت علائمشان کاسته شود.

 

ایمون لرد، نویسنده اصلی این تحقیق و پژوهشگر «مرکز پژوهشی فعالیت جسمی برای سلامت» در دانشگاه لیمریک ایرلند، به سی‌ان‌ان گفت علائمی که بیماران گزارش کرده بودند عبارت بود از مشکل حفظ تمرکز هنگام انجام کار، خواب آشفته و ناآرام، ناتوانی در دور کردن احساس اندوه و افسردگی به‌رغم کمک خانواده و دوستان.

به گفته لرد، «هرچه میزان فعالیت جسمی بیشتر باشد، برای سلامت روان و کمک به مقابله با افسردگی سودمندتر است».

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد بروز علائم افسردگی در افرادی که پنج روز در هفته روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کردند ۱۶ درصد کمتر بود.

به نوشته پژوهشگران، شیوع افسردگی رو به گسترش است و در مدت ده سالی که این پژوهش انجام شد از ۸ به ۱۰ درصد رسید؛ و میزان مصرف داروهای ضدافسردگی در همین بازه زمانی از ۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، از هر شش نفر یک نفر به افسردگی مبتلا می‌شود و سالانه ۱۶ میلیون آمریکایی به این عارضه دچار می‌شوند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا