اخبار سایت

ایلان ماسک تاج و تخت گوگل را به لرزه در می‌آورد


پس از اینکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی کنترل توییتر را به دست گرفت و نام آن را به ایکس تغییر داد، نسخه پریمیوم آن را پولی کرد و ابزار هوش مصنوعی خود را برای رقابت با ChatGPT توسعه داد، به نظر می‌رسد که او در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای تسلط بیشتر بر حوزه فناوری است. احتمالا برنامه مهم بعدی ماسک برای گسترش امپراطوریش، ایجاد یک پلتفرم پست الکترونیکی برای رقابت با جیمیل، سرویس معروف ایمیل گوگل است.

چند روز پیش، خبری ناگهانی، کاربران جیمیل را شوکه کرد. خبر این بود: گوگل سرویس ایمیل معروف خود را تا آگوست 2024 خواهد بست.

اگرچه گوگل این خبر را تکذیب کرد و گفت که سرویس جیمیل باقی خواهد ماند، برخی از کاربران همچنان نامطمئن بودند و علاقه خود را برای آزمایش سرویس ایمیل ایکس‌میل که ایلان ماسک اخیراً اعلام کرده بود ابراز کردند، اما وی جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌ها، تاریخ راه‌اندازی یا قیمت احتمالی این سرویس ارائه نکرد.

امواج شوک
اعلامیه ماسک در پاسخ به سوالی از سوی مهندس امنیت ایکس، نیت مک گریدی منتشر شد که از زمان توسعه شرکت XMail پرسیده بود، ماسک با دو کلمه پاسخ داد: “در راه است.”

 

این اظهار نظر موجی از شوک را در صنعت فناوری ایجاد کرد و بحث‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه راه‌اندازی سرویس ایمیل X و گمانه‌زنی‌های فزاینده در مورد رقابت بالقوه‌ای که می‌تواند برای سرویس ایمیل (Gmail) از طرف Google ایجاد کند، برانگیخت.

برنامه‌ای برای همه چیز
این میلیاردر آمریکایی فاش کرد که درصدد ایجاد یک اپلیکیشن و یک فروشگاه جامع برای همه خدمات و فعالیت‌ها است.

او به توسعه محصولات دیگری مانند XPay، سیستم پرداخت دیجیتال و XTube، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو اشاره کرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که ایکس‌میل می‌تواند قوانین بازی را در سرویس‌های ایمیل که بیش از یک دهه است تحت سلطه جیمیل با بیش از 1.8 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان است، تغییر دهد.

نقاط قوت و چالش‌ها
کارشناسان انتظار دارند که ایکس‌میل در مقایسه با جیمیل مزایای بیشتری از جمله امنیت، قابلیت سفارشی‌سازی و یکپارچه‌سازی با سرویس‌های پلتفرم ایکس داشته باشد.

ماسک همچنین می‌تواند از شرکتی که در سال 2023 تأسیس کرد برای تمرکز بر تحقیق و توسعه هوش مصنوعی XAI، که برخی از پروژه‌های خود را برای توسعه ایکس‌میل به اشتراک گذاشت، بهره‌مند شود.

 

با این حال، ایکس‌میل ممکن است با چالش‌هایی مانند متقاعد کردن کاربران برای تغییر حساب‌های ایمیل فعلی، پیروی از مقررات حفاظت از داده‌ها و رقابت با سایر سرویس‌های ایمیل مواجه شود.

همچنین، یک مانع دیگر نیز وجود دارد که میلیاردر آمریکایی با آن روبرو خواهد شد. مانعی که شاید برای ایلان ماسک دردسرساز باشد، این است  که تعدادی سرویس ایمیل وجود دارد که قبلاً تحت نام ایکس‌میل ثبت شده‌اند، زیرا با جستجو در گوگل بسیاری از سرویس‌هایی که از همین نام استفاده می‌کنند را خواهید یافت. البته به احتمال زیاد ماسک این موضوع را نیز مدنظر قرار داده، به خصوص که او بودجه لازم برای خرید حق استفاده از نام را دارد.

تفاوت در نظرات
در حالی که برخی از کاربران ابراز تمایل کردند که در سرویس ایکس‌میل مشترک شوند، برخی دیگر محتاط تر بودند و ترجیح می دادند به استفاده از جیمیل ادامه دهند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که سخرانی ماسک درواقع سنجیدن تمایل مردم به ایکس میل بود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا