اخبار سایت

مایکروسافت قوانین اتحادیه اروپا را پذیرفت



مایکروسافت اعلام کرد که تمام داده‌های شخصی کاربران اروپایی را در اتحادیه اروپا پردازش و ذخیره می‌کند.

شرکت‌های فناوری برای تبعیت از قوانین اروپا قابلیت‌های ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها را در داخل اتحادیه اروپا گسترش داده‌اند. آمازون در ماه اکتبر اعلام کرد که امکان ذخیره سازی داده ها را در سرورهای واقع در اتحادیه اروپا فراهم خواهد کرد.

مایکروسافت طی یک پست وبلاگی اعلام کرد که در سال 2023، ذخیره و پردازش داده های کاربران را برای تعدادی از خدمات مبتنی بر ابر خود، از جمله مایکروسافت365، اژر، پاور پلتفرم و داینامیکس365 آغاز کرده است.

مایکروسافت قبلاً اجازه پردازش برخی از داده‌ها را در این منطقه داده بود. با حرکت فعلی، اکنون تمام داده‌های شخصی، مانند گزارش‌های خودکار سیستم نیزدر این اتحادیه ذخیره می شوند.

این شرکت در سال 2024، تغییراتی را برای داده های مربوط به پشتیبانی فنی در اروپا ایجاد خواهد کرد. اگر هرگونه نیاز به دسترسی داده در خارج از منطقه اتحادیه اروپا باشد، مایکروسافت از رویکرد انتقال موقت استفاده کرده و همچنین در مورد امنیت تعهد خواهد داد.

دیگر شرکت‌های فناوری با اتحادیه اروپا بر سر قوانین حفظ حریم خصوصی در مورد داده‌ها چالش داشته اند. در ماه می 2023، اتحادیه اروپا متا را به دلیل ارسال اطلاعات شخصی کاربران اروپا از فیسبوک به سرورهای مستقر در ایالات متحده، 1.3 میلیارد دلار جریمه کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا