اخبار سایت

رشد فروش گوشی‌های شیائومی و هواوی در بازار چین



آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان داد فروش تلفن همراه در بزرگترین بازار گوشی در جهان، طی چهار هفته اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد رشد کرد. فروش هواوی ۸۳ درصد بهبود یافت و شیائومی هم رشد یک سومی داشت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جدیدترین آیفون اپل امسال در چین، به طور غیرمعمولی شروع ضعیفی داشت و رقبای چینی اپل، با طیف گسترده‌ای از محصولات جدید، در حال بهره‌برداری از موقعیت تضعیف شده این شرکت آمریکایی هستند.

کانترپوینت اعلام کرد هواوی با سری جدید میت ۶۰، عمده این رشد فروش را به خود اختصاص داد. این سازنده محصولات الکترونیکی، با معرفی گوشی‌های مجهز به تراشه‌های فایو جی ساخت چین، توجه جهانی و تقاضای مصرف کنندگان را جلب کرد.

آرچی ژانگ، تحلیلگر کانترپوینت گفت: به طور روشن، برندی که در این ماه در موقعیت منحصر قرار داشت، هواوی بود. رشد این شرکت با عرضه گوشی‌های جدید و پوشش رسانه‌ای قوی پیرامون چیپ‌ست ساخت چین، خیره کننده بود. رشد تقاضا همچنان دو رقمی خواهد ماند و باعث می‌شود مدل‌های این فروشنده هم عملکرد خوبی داشته باشند.

صنعت تلفن همراه چین پس از اشباع عرضه‌ای که یک سال پیش در بحبوحه قرنطینه کرونا به وجود آمده بود، در رشد منفی فرو رفته است. شرکت‌های تراشه‌سازی قراردادی شامل TSMC تایوان و سامسونگ الکرونیکس، در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که اصلاح موجودی انباری آنها به پایان رسیده و سفارش‌ها به رشد برگشته است.

طبق گزارش کانترپوینت، مشکل شرکت‌های سازنده گوشی چینی اکنون معکوس شده است. هواوی برای تولید دستگاه‌های کافی برای پاسخگویی به تقاضای بالای غیرمنتظره، سخت در تکاپو است. سری ۱۴ شیائومی، برای بیش از یک میلیون دستگاه از زمان معرفی در اواخر اکتبر، سفارش داشته و این شرکت از ژوئن، با رشد ۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار خود روبرو شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، موفقیت شرکت‌های چینی می‌تواند چالشی برای اپل باشد که ارزشمندترین شرکت جهان شناخته می‌شود و ۲۰ درصد از درآمدش در فصل‌های اخیر، از چین بوده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا