فناوری های نوین

هدست فضایی جدید برای فیلمسازان رونمایی شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ژاپنی سونی برخی از نوآورانه ترین محصولات و فناوری های خود را در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۴ میلادی نمایش داد.

مراسم این شرکت در نمایشگاه روز معرفی راه حل های پیشرفته برای تولید بصری و محتوای فضایی بود. این شرکت از «تورچ لایت» که یک فضای نوآورانه بصری بود رونمایی کرد این محصول با فناوری جدید گروه سونی و شرکت اپیک گیمز به نام «Unreal engine»ساخته شده است.

تورچ لایت به فیلمسازان امکان می دهد با استفاده از دوربین های مجازی و Unreal engineصحنه های دیجیتال را قبل از فیلمبرداری واقعی مانند مجموعه ابزار تولید مجازی(Virtual Production Tool Set) بسازند.

این فرایند به طور نامحسوس با محیط در محل تولید فیلم یکپارچه می شود و از دوربین VENICE سونی استفاده می کند. به گفته این شرکت، این پلتفرم همچنین دسترسی به فناوری‌های انحصاری سونی، از جمله سیستم ضبط حرکت موبایل به نام «mocopi» را ارائه می‌دهد که خلاقیت در زمان واقعی را برای سازندگان افزایش می دهد.

همچنین سونی پیشرفت ها در حوزه فناوری تصویربرداری، حسگر ها و نمایشگر را یکپارچه می کند تا تصویری واقعی از طریق موتورهای بازی رایانشی ارائه کند.

این شرکت با همکاری Pixomondo، سونی پی سی ال و اس پی ای یک سرویس خلاقانه سربه سر ارائه می کند. این امر کل فرایند تولید را دربر می گیرد و شامل بخش های پیش تولید، فیلمبرداری روی صحنه با استفاده از تولید مجازی و پس از تولید را فراهم می کند.

هدست فضایی جدید برای فیلمسازان رونمایی شد

علاوه بر این موارد سونی مشغول توسعه یک سیستم حلق محتوای فضایی با هدست XR است که نمایشگرهای میکرو او ال ای دی با وضوح ۴K دارد که روی سر قرار می گیرند و مجهز به عملکرد دید از طریق ویدئو، همراه با کنترل‌کننده‌های بهینه‌سازی شده برای تعامل با اشیاء سه بعدی است. سونی ادعا می کند این دستگاه تجربه تماشای محتوا با وضح بسیار بالا و تعامل بصری برای طراحی سه بعدی را ارائه می دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا