اخبار سایت

در گوشی‌های جدید هوش مصنوعی جای اپلیکیشن را می‌گیرد



موتورولا و سامسونگ، در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون، هر دو گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیری را به نمایش گذاشتند که مانند ساعت‌های هوشمند خم می‌شوند، و دویچه تلکوم (Deutsche Telekom) از یک گوشی رونمایی کرد که سراغ دستیار هوش مصنوعی رفته و اپلیکیشن‌های رایج را کنار گذاشته است.

گوشی «تی‌ـفون» (T-phone) دویچه تلکوم که با مشارکت کوالکام تکنولوجیز (Qualcomm Technologies) و برین ای‌آی (‌Brain ai) تولید شده است،  بازترسیمی از نحوه تعامل کاربر با گوشی‌ است، و مدیران این شرکت مدعی‌اند که اپلیکیشن‌های مرسوم در یک دهه آینده منسوخ خواهند شد.

جان ایبراهامسون، رئیس بخش محصولات دویچه تلکوم، گفت: «هوش مصنوعی و به‌اصطلاح مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به‌زودی بخشی جدایی‌ناپذیر از گوشی‌های موبایل خواهند بود.»

«زندگی مشتری‌ها با آن‌ها بهتر و راحت‌تر خواهد شد… همراهی واقعی در زندگی روزمره که نیازها را تامین و زندگی دیجیتال را آسان می‌کند.»

در نبودِ نوآوری، فروش تلفن هوشمند در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که فروش و ارسال جهانی در سال ۲۰۱۶ اوج گرفت و به ۱.۴۷ میلیارد واحد رسید. تازه‌ترین آمار شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC) نشان می‌دهد که این رقم در سال گذشته به فروش و ارسال ۱.۱۷ میلیارد واحد کاهش پیدا کرد.

این روند سبب شده است که برخی تحلیلگرها مدعی شوند جهان از «نقطه اوج گوشی هوشمند» عبور کرده است و اکنون تولیدکنندگان درصدد نوآفرینی مجدد این صنعت‌اند.

سایر محصولاتی که اخیرا معرفی شده‌اند چند مسیر احتمالی عصر پس از گوشی هوشمند را نشان می‌دهند، از ویدیوهای بدون صفحه نمایشگر گرفته تا دستگاه‌های ساده مربع‌شکل.

ماه گذشته، در «نمایش محصولات الکترونیک مصرفی» (Consumer Electronics Show) در لاس‌وگاس، ربیت (Rabbit)، شرکت نوآفرین حوزه هوش مصنوعی، از تک‌محصول آر۱ (R1) رونمایی کرد، که از دستیاری مشابه الکسای آمازون یا سیری اپل استفاده می‌کند تا همه‌چیز از موسیقی گرفته تا پیام‌ها، از رزرو رستوران تا خرید آنلاین، را مدیریت کند.

پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های پیشگام سازنده تلفن مانند اپل، سامسونگ و هواوی در سال‌های آتی به عرضه نمونه‌های به‌روز‌رسانی‌شده گوشی‌های هوشمندشان ادامه دهند، گرچه احتمالا هوش مصنوعی مولد روی نحوه استفاده از آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

کریستیانو امون، مدیرعامل کوالکام، در مصاحبه اخیرش با ایندیپندنت گفت به عقیده او، هوش مصنوعی رابطه افراد با گوشی تلفنشان را از اساس تغییر خواهد داد.

او گفت: «این تغییر در سطح کاربری اپلیکیشن‌محور را خواهیم دید.»

«هوش مصنوعی مولد سطح کنش میان انسان و اپلیکیشن‌ها خواهد بود. ما شاهد تغییر بزرگ بعدی در این صنعت خواهیم بود، وقتی فضای ابری (کلاود) و دستگاه یکی می‌شوند.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا