فناوری های نوین

جاه طلبی ایلان ماسک به قیمت جان کارگران «اسپیس ایکس» تمام شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این جراحت ها تا به کنون گزارش نشده بودند. در این گزارش کارمندان سابق و فعلی شرکت، تعیین مهلت های کوتاه مدت بریا پروژه های کاری و نفرت ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی شرکت از بروکراسی را دلیل این امر اعلام کرده بودند.

به گفته آنها هدف او برای فرستادن انسان ها به مریخ با سرعت هرچه بیشتر سبب شده بود شرکت عملیات ها را با سرعت بیشتری انجام دهد و در نتیجه پروتکل های متناسب را اجرا نکند.

متوسط صنعتی نرخ جراحت کارگران ۰.۸ جراحت یا بیماری به ازای ۱۰۰ کارگر است، اما آمار اسپیس ایکس بسیار فراتر از این حد است. میزان جراحات کارگران در برونز ویل ( واحد شرکت در ایالت تگزاس) در ۲۰۲۲ میلادی ۴.۸ به ازای هر ۱۰۰ کارگر بود. در واحد کالیفرنیا این شاخص ۱.۸ و در واحد مک گرگور تگزاس که تست های موشک انجام می شود، شاخص مذکور ۲.۷ اعلام شده بود.

کارمندان با شکستگی استخوان، پارگی، له شدن انگشتان، سوختگی، شوک الکتریکی و جراحات جدی سر روبرو بوده اند، از جمله آن کارگری بود که در براونزویل را در سال 2021 کور شد. کارمند دیگری نیز در واحد فرانسیسکو کابادا از ژانویه 2022 در کما است.

در واحد مک گرگور اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۴ میلادی باد یک کارگر به نام «لانی لبلانک» را به تریلر کامیونی کوبید که به طور نامناسب بارگیری کرده بود و این کارگر کشته شد. با این وجود طی سال های گذشته اسپیس ایکس فقط جریمه های بسیار اندکی به خاطر نقض های ایمنی پرداخته است. این شرکت پس از مرگ لبلانک با پرداخت ۷ هزار دلار به اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای، پرونده را تسویه کرد.

در این تحقیق که توسط رویترز انجام شده با عده ای از کارمندان سابق و فعلی شرکت و همچنین افرادی که از فرایندهای ایمنی اسپیس ایکس اطلاع دارند، مصاحبه شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا