اخبار سایت

درخواست هند از کمپانی‌های فناوری: مجوز بگیرید



وزارت فناوری اطلاعات هند در توصیه‌ای که جمعه گذشته برای پلتفرم‌ها صادر کرد، اعلام کرد استفاده از چنین ابزارهایی از جمله هوش مصنوعی مولد و قابل دسترس کردن آنها برای کاربران در اینترنت هندی، باید با اجازه صریح دولت هند انجام شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کشورها در سراسر جهان به دنبال تهیه مقرراتی برای ساماندهی هوش مصنوعی هستند. هند، مقررات برای شرکت‌های شبکه اجتماعی را که به این کشور آسیای جنوبی به عنوان یک بازار رشد برتر چشم دوخته اند، سخت‌گیرانه‌تر کرده است.

این توصیه یک هفته پس از آن صادر شد که یک وزیر هندی از ابزار هوش مصنوعی جمنای گوگل به دلیل یک پاسخ مبنی بر این که نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از سوی برخی به اجرای سیاست‌هایی که به عنوان فاشیستی توصیف شده، متهم شده است، انتقاد کرد.

گوگل روز بعد اعلام کرد به سرعت به این مسئله رسیدگی کرده و این ابزار ممکن است همیشه به خصوص برای رویدادها و موضوعات سیاسی جاری قابل اطمینان نباشد.

راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فناوری اطلاعات هند در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در پاسخ به بیانیه گوگل، اعلام کرد: ایمنی و اعتماد، الزام قانون پلتفرم‌ها است. توجیه غیرقابل اطمینان، از قانون مستنثی نمی‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، در این توصیه همچنین از پلتفرم‌ها خواسته شد مطمئن شوند ابزارهای هوش مصنوعی، یکپارچگی فرآیند انتخاباتی را تهدید نمی‌کنند. انتخابات عمومی هند قرار است تابستان امسال برگزار شود و انتظار می‌رود حزب ناسیونالیست هندو، اکثریت قاطع را کسب کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا