اخبار سایت

سامسونگ از رقیب چینی شکایت کرد




شرکت سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه گروه سامسونگ الکترونیکس است، از هیات منصفه فدرال در تگزاس درخواست کرد به دلیل نقض حق امتیاز مربوط به نمایشگرهای OLED که توسط شرکت BOE Technology عرضه شده است، حکم پرداخت خسارت برای این شرکت کره‌ای صادر شود. سامسونگ همچنین به دنبال دستور دادگاه برای توقف واردات و فروش نمایشگرهای مورد بحث است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این پرونده روز چهارشنبه در دادگاهی در شرق تگزاس تنظیم شد که به رسیدگی و تصمیم‌گیری سریع درباره پرونده‌ها شهرت دارد.

اپل در بعضی از مدل‌های اپل واچ و آیفون از جمله آیفون ۱۴، از نمایشگرهای OLED استفاده کرده است. این شرکت آمریکایی می‌گوید نمایشگرهای OLED وضوح بالایی داشته و امکان استفاده از یک نمایشگر باریک‌تر را فراهم می‌کند.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی اومدیا، بازار نمایشگرهای OLED در سلطه سامسونگ دیسپلی بوده و شرکت BOE فاصله خود را کم کرده و سال گذشته با سبقت از شرکت ال جی دیسپلی، در رتبه دوم قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ دیسپلی در دسامبر، شکایتی را نزد کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا تنظیم و ادعا کرد که امتیاز انحصاری صفحه ‌نمایشگرهای OLED توسط شرکت‌های متعددی نقض شده است و آغاز تحقیقات این آژانس در این خصوص را به دنبال داشت.

چوی کی‌وون یونگ، مدیر سامسونگ دیسپلی، در ژانویه سال گذشته، در پاسخ به سوال تحلیلگری درباره افزایش رقابت در بازار صفحه نمایش OLED موبایل، اظهار کرده بود: این شرکت فعالانه به دنبال راه‌هایی برای دریافت خسارت برای مالکیت معنوی خود است.

کره جنوبی یک قدرت تولیدی برای کالاهای مختلف از تراشه و نمایشگر گرفته تا خودرو است، اما شرکت‌های کره جنوبی با تهدید رو به رشد از سوی رقبایشان در چین روبرو شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، دادستان‌های کره جنوبی، ماه گذشته، علیه یکی از مدیران سابق سامسونگ الکترونیکس به اتهام سرقت فناوری این شرکت برای ساخت یک کارخانه تولید تراشه در چین و به خطر انداختن امنیت اقتصادی ملی کیفرخواست صادر کردند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا