دانش و علم

سند راهبردی کشور در امور نخبگان با نظر نخبگان به‌روزرسانی می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با هدف روزآمدسازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان در محل بنیاد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این نشست ناصر باقری‌مقدم با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان، گفت: افق سند راهبردی کشور در امور نخبگان، ۱۴۰۴ است و ۴۴ دستگاه از جمله بنیاد ملی نخبگان مخاطب آن هستند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: باید تلاش کنیم که به اهداف سند از جمله حکمرانی نخبگان برسیم و در این مسیر بررسی نقاط ضعف و قوت برای تحقق اهداف مد نظر ضروری به نظر می رسد.

وی درباره ایرادات وارد شده به این سند گفت: عده‌ای بر این باورند که مشکلاتی در اجرا وجود دارد و عده‌ای نیز به لزوم بازنگری در محتوای آن معتقدند که از جمله آن تمرکز بر بحث توانمندسازی و لزوم پرداخت بیشتر به بحث اثرگذاری است.

باقری‌مقدم در ادامه با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان بنا دارد با همه ذی‌نفعان سند راهبردی کشور در امور نخبگان جلسات هم‌اندیشی برگزار کند، گفت: باید دیدگاه‌های گروه‌های مختلف در این رابطه اخذ شود. بر همین اساس اولین نشست هم‌اندیشی با نخبگان که از ذی‌نفعان اصلی این سند هستند برگزار شده است.

در ادامه این نشست، علیرضا مسیبی مدیر برنامه بازنگری سند راهبردی کشور در امور نخبگان، ضمن تشریح اهمیت بازنگری سند و مسیر پیش رو، به بیان ضرورت هم‌اندیشی با نخبگان به عنوان مخاطبان اصلی سند پرداخت و از نخبگان دعوت کرد در این راستا نظرات و ایده‌های خود در بخش‌های اجرایی و محتوایی را در اختیار بنیاد ملی نخبگان قرار دهند.

توجه به اثرگذاری نخبگان، ارتباط بنیاد ملی نخبگان با انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی، توجه به علوم انسانی، قابلیت و ضمانت اجرایی داشتن سند و آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان، هماهنگی سند با سایر اسناد بالادستی، تنوع‌بخشی به تعریف نخبگی، رفع ابهام در برخی مفاد سند، اهتمام به هویت نخبگان در رابطه با جامعه، انسجام درونی و شفافیت سند، توجه به افراد نخبه معلول، تعامل بنیاد با سایر دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند و آیین‌نامه‌ها، مشارکت نخبگان در تدوین قوانین، سیاست‌گذاری و اسناد بالادستی، فراهم کردن فضا برای ورود نخبگان به شرکت‌های دانش‌بنیان و شبکه‌سازی نخبگان از جمله مواردی بود که حاضران در این جلسه مطرح کردند.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات هم اندیشی در این خصوص با نخبگان حوزه های مختلف به صورت مستمر برگزار شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا