فناوری اطلاعات

شرکت جستجوی شغل آنلاین دانمارکی از گوگل شکایت کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک سال قبل این شرکت به رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا شکایت کرده بود غول آمریکایی به طور ناعادلانه سرویس های جستجوی شغل خود را بر دیگر سرویس ها ارجحیت می دهد.

بنیاد رسانه دانمارک از جانب جاب ایندکس شکایتی از گوگل در داده ثبت کرده و مدعی است شرکت آمریکایی قوانین کپی رایت را نقض کرده است.

به طور دقیق تر جاب ایندکس گوگل را متهم کرده که آگهی مشاغل آن را بدون اجازه در سرویس خود کپی کرده و اکنون خواهان غرامت برای نقض قوانین کپی رایت است.

این نخستین شکایت در دادگاه های دانمارک است که بر اساس قوانین جدید کپی رایت اتحادیه اروپا و در رابطه با مسئولیت پلتفرم‌ها در قبال محتوای آپلود شده در سرویس‌های آن‌ها است. این قانون در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد.

کاره دانیلسن، مدیر اجرایی جاب ایندکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مایل به رقابت با گوگل هستیم، اما باید در شرایط مساوی باشد، نه آنکه بخش «گوگل فور جابز» (Google for Jobs )محصولاتی را ارائه کند که متعلق به آن نیست.

مدس برندستراپ، مدیر عامل انجمن رسانه دانمارکی از مقامات دانمارکی خواسته تا قوانین کپی رایت را علیه شرکت های بزرگ فناوری اجرا کند.

از سوی دیگر سخنگوی گوگل در این باره گفت: جاب ایندکس از ابزارهای گوگل برای برچسب زدن محتوای ناقض قانون کپی رایت استفاده نکرده است.

او در ادامه افزود: ویژگی مشاغل(Jobs) در جستجوی گوگل ایجاد شده است تا جستجوی کار را تا حد امکان ساده کند. همچنین این قابلیت یافتن سریع‌تر نتایج شغلی مرتبط و افزایش ترافیک و تطابق شغلی برای ارائه‌دهندگان مشاغل شرکت‌کننده را برای افراد آسان‌تر می کند.

هر تهیه کننده سرویس کاریابی ( بزرگ یا کوچک ) می تواند در این فرایند شرکت کند. هیچ شرکتی در ویژگی Jobs در جستجو گنجانده نمی شود مگر آنکه بخواهد. ما نیز به هر تصمیمی مبنی بر عدم مشارکت در این ویژگی ها احترام می گذاریم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا