اخبار سایت

مالکی: در پادگان‌های نظامی و انتظامی به سلامت روان سربازان توجه می‌شود



فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت پایش روانی سربازان حین انجام خدمت وظیفه عمومی تاکید کرد: هم ستاد کل و هم سپاه و ارتش نسبت به وضعیت سربازان توجه ویژه دارند.

وی همچنین گفت: قطعاً پایش روانی در پادگان‌ها انجام می‌شود و مشاورینی در این زمینه وجود دارد و تا جایی که اطلاع دارم نیز در همه پادگان‌های نظامی و انتظامی به موضوع سلامت روان توجه می‌شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

دبیر کارگروه سلامت روان استانداری تهران: سرباز باید سلامت روان داشته باشد

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج یک پژوهش با عنوان «وضعیت سلامت روان و عوامل تاثیرگذار بر آن در سربازان ایرانی: مروری نظام‌مند» که در سال ۱۳۹۹ از سوی تعدادی از پژوهشگران ایرانی انجام شده است، واحدهای مشاوره در یگان‌های نظامی می‌توانند با سنجش ویژگی‌های شخصیتی سربازان در بدو ورود به مراکز نظامی و برگزاری کارگاه‌های مقابله‌ای حتی‌الامکان از بروز آسیب‌های احتمالی پیشگیری کند و سلامت روانی افراد را ارتقا دهند.

این پژوهش همچنین انجام اقداماتی نظیر «تشخیص به موقع اختلالات روان سربازان و درمان سریع»، «به‌کارگیری مناسب و موثر نیروها در پست‌های خدمتی» و «پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از اختلالات روان سربازان مانند خودکشی، دیگرکشی، ایجاد بی‌نظمی و ناامنی» را به جوامع نظامی توصیه کرده است.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا