فناوری های نوین

شاخص‌های کلان سند راهبردی هوش مصنوعی تصویب شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در جلسات ۱۹۰ و ۱۹۳ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش‌نویس سند راهبردی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران مطرح و به اتفاق آراء کلیات، اصول و مبانی ارزشی و بندهای مطروحه از چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی با انجام برخی اصلاحات جزیی تصویب شد.

وی افزود: در این جلسه شاخص‌های کلان، ناظر بر اهداف کلان مصوب جلسه قبل ارائه شد. تمرکز اصلی این شاخص‌ها بر فرهنگ‌سازی، ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ایجاد الزامات مورد نیاز برای ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی علمی این حوزه بوده که در این جلسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم موضوعات در چند محور چگونگی استفاده از این زیرساخت‌ها و میزان نیاز، میزان سرمایه‌گذاری و صادرات مطرح شد.

وی افزود: در خصوص ترویج و آموزش مفاهیم، مواردی همچون ایجاد الزامات مورد نیاز برای ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی علمی در تمامی سطوح دانشی و مقاطع تحصیلی و میزان تأثیر اختراعات و مقالات با توجه به شبکه علمی ایران در حوزه هوش مصنوعی و مقایسه با دیگر کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد برای برخی از شاخص‌های مطرح شده شناسنامه‌ای شامل تعیین دستگاه مسؤول و همکار به منظور هم‌افزایی در این حوزه تدوین شود. در پایان به اتفاق آراء شاخص‌های کلان با انجام برخی اصلاحات جزیی تصویب شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا