اخبار سایت

چرا بعضی‌ها همچنان به کرونا مبتلا می‌شوند؟



دانشمندان متخصص سیستم ایمنی بدن هشدار داده‌اند که سطح پادتن افراد در برابر ویروس کووید به پایین‌ترین حد خود رسیده و ابتلای مجدد ممکن است منجر به بروز علائم شدیدتر نسبت به گذشته شود.

علت اصلی این مسئله کاهش اثر دوزهای قبلی واکسن و فاصله زمانی طولانی از آخرین ابتلاست که باعث کاهش سطح آنتی‌بادی‌ها در بدن می‌شود. همچنین جهش‌های جدید ویروس نیز در شدت بیماری مؤثرند.

بر اساس گفته‌های پروفسور النور رایلی از دانشگاه ادینبرا، وی در آخرین ابتلایش به کووید علی‌رغم انتظار دوره بیماری ملایم‌تر، دچار علائم شدیدتری نسبت به گذشته شده است.

وی معتقد است با کاهش سطح پادتن‌ها، ویروس بیشتری می‌تواند وارد بدن شده و سلول‌ها را آلوده کند. در نتیجه بیماری شدیدتر از گذشته ظاهر می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش ارائه دوز بوستر به افراد زیر ۶۵ سال، تعداد بیشتری در این گروه سنی دچار عوارض طولانی‌مدت کووید شوند. البته سیستم ایمنی ذاتی بدن همچنان می‌تواند از ابتلا به بیماری شدید جلوگیری کند.

با این حال، انتظار می‌رود زمستان پیش رو برای تعداد زیادی از مبتلایان، دوره سختی باشد. پیشنهاد می‌شود افراد دستورالعمل‌های بهداشتی را به دقت رعایت و در صورت امکان دوز یادآور واکسن کووید را دریافت کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا