اخبار سایت

داستان ناتمام تلخ بلک‌بری در بازار تلفن همراه!



در عرصه گوشی‌های همراه، یکی از پرسروصداترین‌ها که روزگاری با بزرگان این حوزه رقابت می‌کرد، «بلک‌بری» بود؛ موبایلی که خیلی زود مشهور و محبوب شد و خیلی زود هم از صفحه روزگار محو. پس از تغییر مالکیت و ترفندهای بسیار برای ادامه مسیر، سرانجام بیش از یک و نیم‌سال پیش، درحالی‌که بازار در انتظار گوشی‌های جدید بلک‌بری بود، شرکت نوپای Onward Mobility که تولید را برعهده گرفته بود، اعلام کرد که دیگر موبایلی با نام بلک‌بری نخواهد ساخت. اینگونه بود که مرگ این برند رسما اعلام شد.

به‌طور حتم، آیفون در سال۲۰۰۷ کل صنعت گوشی‌های هوشمند را تغییر داد. این درحالی بود که تقریبا همه سازندگان تلفن همراه در آن زمان باور نداشتند که شرکت اپل بتواند چنین تأثیری بر بازار داشته باشد.

هنگامی که اپل نخستین آیفون را معرفی کرد، چندین مدیر از RIM (شرکت سازنده بلک‌بری) با گوشی هوشمند اپل شوخی کردند، زیرا فکر می‌کردند که مصرف‌کنندگان هرگز گوشی هوشمندی با صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید مجازی نمی‌خواهند. مایک لازاریدیس، مؤسس شرکت بلک‌بری درباره آیفون درماه نوامبر سال۲۰۰۷ گفته بود: «سعی کنید یک کلید وب را روی صفحه لمسی آیفون اپل تایپ کنید، این یک چالش واقعی است. شما نمی‌توانید آنچه را تایپ می‌کنید، ببینید.»

با این حال اما مشتریان واقعا از داشتن یک گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگ استقبال می‌کردند و درحالی‌که آیفون کم‌کم به یک موفقیت بزرگ جهانی تبدیل شد، ارزش بازار بلک‌بری تنها در سال‌های پس از معرفی نخستین آیفون به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد.

از سوی دیگر، شرکت‌هایی مانند سامسونگ به سرعت مسیر اپل را با گوشی‌های هوشمند صفحه لمسی دنبال کردند تا در بازار باقی بمانند. زمانی که بلک‌بری تصمیم گرفت با گوشی‌های هوشمند خود وارد کارزار شود، دیگر خیلی دیر شده بود و اگر شما هنوز از یک گوشی کلاسیک بلک‌بری استفاده می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آنها مدعی بودند که گوشی‌های هوشمند فوق ایمن را به بازار می‌فرستند؛ گوشی‌هایی که نفوذ به آنها امکان‌پذیر نیست و کسی نمی‌تواند شنودشان کند، اما بلک‌بری که سال۲۰۱۶ آمده بود و به‌دنبال جابه‌جایی رکوردهای بزرگ بود، خیلی زود با رویاهایش به‌دست فراموشی سپرده شد.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا