اخبار سایت

لیست قیمت انواع برندهای روز گوشی موبایل در ایمالز


—————- رپرتاژ آگهی —————–

با‌‌‌توجه‌‌‌‌‌به افزایش قیمت موبایل در چند سال اخیر، به‌خصوص در بازار ایران، این وسیله مهم که بخش بزرگ و جدا نشدنی از زندگی ما را به خود اختصاص داده، به کالایی لوکس و ضروری تبدیل شده است؛ پس هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به‌ خرج دهیم و برندهایی را انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مناسب که در حد وسع خریدار است، در اختیار ما قرار دهند.
به‌طور کلی در خرید گوشی هوشمند، علاوه‌بر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، باید به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد نیز دقت ویژه کرد. با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از مشاغل به‌صورت دورکاری و با استفاده از گوشی هوشمند هدایت می‌شوند؛ لذا در ادامه مقاله برای رسیدن به هدف خود با استفاده از یک گوشی خوب، با معرفی انواع گوشی و ارائه لیست قیمت موبایل به‌صورت حدودی، با ما همراه باشید.
 

 مشاهده لیست قیمت روز گوشی موبایل در ایمالز

 

ویژگی‌های یک گوشی موبایل ایده‌آل

یک گوشی مناسب در ابتدا باید یک اندازه و سایز مناسب داشته باشد تا راحتی کاربر را تأمین سازد. خوش‌دست‌ترین گوشی‌ها قطر نمایشگر بین 6.2 تا 6.5 اینچ دارند؛ اما امروزه با‌توجه‌به استقبال بیشتری از گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، معمولا بیشتر خرید و فروش می‌شوند و در حقیقت بازار در اختیار مدل‌های غول‌پیکر قرار دارد.
 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش یکی از مهم‌ترین بخشی‌های یک گوشی موبایل است که مستقیما با تجربه‌ استفاده از گوشی و تعامل بصری کاربر ارتباط دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که در استفاده‌های زیاد و طولانی مدت باعث خستگی چشم کاربران نشود. این عامل تأثیر مستقیم بر قیمت موبایل نیز دارد.
 

پردازنده

هنگام انتخاب گوشی‌های هوشمند باید حتما به‌سراغ مدلی بروید که پردازنده آن جهت انجام امور روزمره و خصوصا چندوظیفگی، پاسخگو کار شما باشد. با ظهور تعداد بی‌شمار پردازنده و تنوع بسیار در آن‌ها، معمولا سری Helio G9X و Dimensity از پردازنده‌های مدیاتک و ایده‌آل هستند.
 

ارتباطات بی‌سیم

با وجود پیشرفت در تولید گوشی موبایل و به‌خصوص در زمینه ارتباطات بی‌سیم، باز هم در مواردی توجه به باندهای فرکانسی که حتما از یک فرکانس قوی پشتیبانی‌ کند، بسیار اهمیت دارد. برخی از گوشی‌ها فاقد امکان تجمیع فرکانس هستند و در نتیجه نمی‌توانند از +4G یا 4.5G استفاده کنند. برخی فرکانس‌های بالاتر تنها در گوشی‌های آیفون و شیائومی امکان استفاده دارند و گوشی‌های سامسونگ همچنان قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G در ایران را ندارند.
 

رم و فضای ذخیره‌سازی

آیتم رم و فضای ذخیره‌سازی نیز به‌اندازه‌ توانایی پردازنده اهمیت دارد و حتما باید استاندارد باشد؛ زیرا اگر گوشی از حافظه‌های قدیمی استفاده کند، به‌علت کم‌بودن سرعت خواندن و نوشتن، احتمال کندشدن یا تأخیر در پاسخگویی وجود خواهد داشت. بهتر است هنگام خرید، باتوجه‌به قیمت موبایل به‌سراغ مدل‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بالاتر بروید.
 

دوربین

بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه با استفاده از ماژول‌های دوربین متعدد و استفاده از سنسورهای با وضوح‌های چند ده مگاپیکسلی سعی در باکیفیت نشان دادن گوشی دارند. کیفیت تصاویر به عواملی چون ابعاد و کیفیت سنسور، لنز و حتی نوع پردازنده بستگی دارد.
 

 

باتری

اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به باتری‌های پرظرفیت هستند. به‌طور مثال گوشی‌های با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت و بالاتر عمر باتری بهتری دارند. چنانچه تمایل دارید گوشی‌ در زمان‌های سریع‌تر و زیر یک ساعت شارژ شود، به‌سراغ دستگاه‌هایی با توان شارژ بالای 33 وات بروید. نوع و جنس آداپتور در جعبه نیز موضوع مهمی است که هنگام خرید به گوشی موباید باید به آن دقت ویژه داشته باشید.
 

اسپیکر و جک هدفون

در گوشی‌های اقتصادی از اسپیکر کم‌حجم استفاده شده است. پس اگر موضوع صدا و کیفیت آن برایتان اهمیت دارد، به‌سراغ گوشی‌هایی با اسپیکر استریو بروید. جک هدفون باوجود آن‌که به امری عادی در گوشی‌ها تبدیل شده است؛ اما همچنان حین خرید گوشی باید به آن توجه داشت، به‌خصوص که سازندگان در گوشی‌های اقتصادی نیز چنین رویکردی را درپیش گرفته‌اند.
 

سیستم‌عامل

اندروید و iOS، دو نوع نسخه پراستفاده و به‌روز بازار است. سیستم‌عامل از نظر امنیت و داشتن آخرین امکانات نرم‌افزاری بسیار بااهمیت است. درحال حاضر گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۱۳ و اپل مجهز به iOS 16/17 به‌روزترین نسخه‌ سیستم‌عامل موجود در بازار هستند. اگر در شرایطی مجبور به انتخاب گوشی قدیمی‌تر یا با نسخه اندروید پایین‌تر شدید، بهتر است به‌سراغ گوشی با نسخه اندروید قدیمی‌تر از ۱۱ نروید؛ چراکه این گوشی از طرف تولیدکننده خود به‌روزرسانی جدید دریافت نمی‌کنند.
 

قابلیت‌ها و امکانات

برخی از قابلیت‌های مهم مانند نحوه قفل با استفاده از چهره یا وجود حسگر اثر انگشت، جهت کنترل دستگاه‌های مختلف از راه‌ دور، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بی‌سیم معکوس، کارت حافظه، استاندارد ضدآب بودن یا سایر موارد دیگر از جمله آیتم‌های مهمی هستند که در صورت مشاهده در هر گوشی، ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. با‌توجه‌به اینکه این عوامل علی‌رغم تأثیر در قیمت موبایل، برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است.
 

فاکتور‌های تعیین‌کننده هزینه گوشی موبایل

بی‌شک وجود برنامه‌های متعدد، بالاتر بودن امکانات و قابلیت‌های یک گوشی، هزینه خرید آن را به‌طور چشم‌گیری تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین گاهی برخی گوشی‌ها، مانند گروه اپل از سایر کشورها وارد می‌شوند که در این حالت قطعا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.
در جدول زیر قیمت انواع گوشی موبایل برند دنیا در زمان نگارش این مقاله ارائه شده است.

 

 

 

قیمت گوشی موبایل برند معتبر

گوشی تلفن همراه یکی از مهم‌ترین وسایل ضروری هر فرد است که زندگی بدون آن با اختلال مواجه است و می‌توان گفت ممکن نیست. با استفاده از این وسیله هوشمند، بسیاری از کارها آسان‌تر شده‌اند و حتی برخی مشاغل پدید آمده‌اند که در این حالت با پیشرفت در زمینه شغل نیز روبه‌رو هستیم. در نتیجه باید قبل از خرید، نسبت به کلیه نکات مربوط به یک وسیله پرقدرت آگاهی پیدا کرد و همچنین لیست قیمت موبایل یا تلفن همراه را بررسی و با‌توجه‌به میزان بودجه خود اقدام به خرید کنیم.
با مراجعه به سایت اینترنتی ایمالز با تک تک ویژگی‌های گوشی‌های برند دنیا و قیمت‌های هر یک، از جمله قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی اپل، قیمت گوشی شیائومی و قیمت گوشی ال‌جی آگاه شوید و بعد از بررسی لیست دقیق قیمت‌ها، خرید خود را نهایی سازید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا