اخبار سایت

سامسونگ در گلکسی S24 در چین، هوش مصنوعی بایدو را جایگزین گوگل کرد



ظاهرا گوشی پرچمدار سامسونگ، Galaxy S24 هوش مصنوعی گوگل را با خود به چین نمی‌برد، و بدین ترتیب این فناوری گوگل راهی به چین نیافته است.

به گزارش ایتنا، در نسخه چینی گوشی جدید سامسونگ که به تازگی عرضه شده، چت ربات ارنی(Ernie) متعلق به شرکت بایدو برای تقویت ویژگی‌های مصنوعی گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از Gemini گوگل خبری نیست.
گفتنی است «ارنی» سال گذشته پس از دریافت تاییدیه دولت چین ارائه شد، و در حقیقت رقیبی چینی برای چت‌جی‌پی‌تی به شمار می‌رود.

دو شرکت بایدو و سامسونگ در بیانیه مشترکی در این خصوص اعلام کردند: «با توانایی‌های موجود در Ernie، اکنون این گوشی سامسونگ ارتقا یافته و قادر است محتواها را ترجمه کند و کار خلاصه‌سازی شفاف و منظم محتواهای طولانی را به سرعت انجام دهد.»

گفتنی است سامسونگ در وب‌سایت چینی خود در معرفی گوشی جدید پرچمدارش یعنی سری گلکسی اس 24 اکثر قابلیت‌های گوشی را که در مراسم رسمی رونمایی هفته گذشته سن خوزه کالیفرنیا عرضه شده بود آورده است؛ با این حال در صفحات چینی گلکسی S24 هیچ خبری از Google و هوش مصنوعی آن Gemini نیست، زیرا در این کشور فعالیت محدودی دارد.
 

صعود آیفون در بازار چین

گزارش‌ها و آماری که به تازگی از وضعیت میزان نفوذ برندهای بزرگ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند منتشر شد نشان می‌دهد که شرکت اپل توانسته به صدرنشینی 14 ساله سامسونگ به عنوان شرکت بلامنازع عرضه کننده گوشی‌های هوشمند پایان دهد.
نکته مهم در کنار این آمار، گزارش موسسه تحقیقاتی IDC بود که که با انتشار داده‌هایی نشان داد اپل برای نخستین بار در سال 2023 موفق شد مقام اول را در کشور چین(با سهم 17.3 درصدی بازار) از آن خود کند، در حالی که شرکت سامسونگ در همین سال، حتی در بین پنج شرکت برتر نیز قرار نداشت.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا