اخبار سایت

ارزش OpenAI‌ به ۸۰ میلیارد دلار می‌رسد



روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه از این قرارداد، گزارش کرد شرکت OpenAI، سهام موجود را در مناقصه‌ای که توسط شرکت سرمایه‌گذاری «ترایو کپیتال» عرضه می‌شود، خواهد فروخت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحت این قرارداد، به جای دور تامین مالی سنتی معمولی که برای شرکت‌ها پول جمع می‌شود، کارمندان قادر خواهند بود سهام خود را بفروشند.

سازنده چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در اوایل سال گذشته، با قرارداد مشابهی موافقت کرده بود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری «ترایو کپیتال»، «سکویا کپیتال»، «اندرسن هوروویتز» و «کی تو گلوبال»، توافق کردند سهام شرکت OpenAI را در یک پیشنهاد مناقصه خریداری کنند که ارزش این شرکت را به حدود ۲۹ میلیارد دلار رساند.

فروش سهام قرار بود سال گذشته انجام شود اما به دنبال اقدام هیات مدیره شرکت OpenAI در برکناری سم آلتمن از مدیرعاملی این شرکت در نوامبر، به تاخیر افتاد. شرکت OpenAI از آن زمان، آلتمن را مجددا استخدام کرد و در حال انتصاب مدیران جدید در هیات مدیره است.

عرضه چت‌جی‌پی‌تی شرکت OpenAI در اواخر سال ۲۰۲۰، غوغایی را پیرامون هوش مصنوعی به راه انداخت و باعث شد شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهره برداری از این فناوری باشند.

بر اساس گزارش رویترز، سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI ظاهرا سرگرم مذاکره برای تامین مالی برای یک سرمایه‌گذاری تراشه است تا ظرفیت ساخت تراشه جهان را برای کمک به توسعه ابزارهای مربوط به هوش مصنوعی، تقویت کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا