بازارفناوری اطلاعاتفناوری های نوینکسب درآمد آنلاین

مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام با این قابلیت‌ها راحت تر شد

تلگرام اپلیکیشن پیام رسان است که امکانات زیادی را برای کاربران فراهم کرده است. ویژگی‌های ویژه و منحصر به فرد آن سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. محبوبیت تلگرام مختص به یک کشور خاص نیست و با ویژگی‌های منحصر به فرد توانسته تا به یکی از پرکاربر ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در سطح جهانی تبدیل شود. وجود چندین هزار کاربر فعال تلگرام سبب شده تا افراد زیادی به فکر بهره‌مندی از امکانات آن در جهت کسب درآمد باشند. از جمله رایج‌ترین روش‌‌ها برای بهره‌مندی از تلگرام داشتن گروه یا کانال در تلگرام است. افراد با تاسیس کانال و گروه می‌توانند نهایت استفاده از این پیام رسان را ببرند. با این وجود لازم به توضیح است که تنها تاسیس کانال یا گروه کافی نیست. برای موفقیت در این زمینه باید نکات زیادی را رعایت کنید‌. نکاتی که اجرایی کردن آنها به افزایش ممبر کانال یا گروه شما کمک می‌کند. افزایش ممبر به شما در رسیدن به اهدافتان یا به عبارتی بهتر کسب درآمد کمک می‌کند. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد نکاتی می‌پردازیم که اجرایی کردن آنها برای مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام لازم و ضروری است. اگر شما هم قصد دارید نهایت استفاده از این اپلیکیشن کاربردی را ببرید تا پایان با ما همراه باشید.

مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام:

استخدام ادمین:

برای تاسیس کانال تلگرام و موفق بودن در این زمینه اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب موضوع است. شما می‌توانید به انتخاب خود کانال با موضوعات مختلف تاسیس کنید. به عنوان مثال کانال آرایشی، آموزشی، سرگرمی و… جدای از کانال شما می‌توانید یک گروه چت در تلگرام تاسیس کنید. ناگفته نماند که برای گروه هم باید موضوع بحث را مشخص کنید. انتخاب موضوع کانال اختیاری است، اما پس از انتخاب موضوع باید تمام مطالب کانال متناسب با موضوع انتخاب شده تعیین شوند. علاوه بر موضوع شما به یک نام و عکس مرتبط با موضوع نیاز دارید. لازم به توضیح است که نام و پروفایل کانال به نوعی معرف آن کانال هست.  بنابراین باید به تناسب بین موضوع و نام کانال دقت داشته باشید. پس از این مراحل یعنی پس از انتخاب موضوع، نام و پروفایل کانال نوبت به مطلب گذاری در آن می‌رسد. برای اینکه مطلب گذاری در کانال یا گروه به صورت اصولی انجام شود، می‌توانید از اشخاصی که به عنون ادمین کانال و گروه فعالیت دارند، کمک بگیرید‌.

به بیانی ساده مهمترین نکته برای مدیریت کانال تلگرام و مدیریت گروه تلگرام استخدام یک ادمین با تجربه در این زمینه است‌. شخصی که وقت کافی برای زمان گذاشتن در این پیام رسان را داشته باشد. ادمین باید متناسب با موضوع و محتوا کانال مطالب مرتبط و جذاب برای ممبرهای کانال قرار دهد. برای دانستن اهمیت استخدام ادمین با تجربه برای مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام لازم به توضیح است که مهمترین عامل جذب ممبر گروه و کانال، جالب و جذاب بودن مطالب آن است‌. این موضوع به درستی اهمیت مطلب گذاری در کانال را نشان می‌دهد. برای مدیریت صحیح کانال تنها عضو گیری و افزایش ممبر کافی نیست. شخصی که به عنوان ادمین مدیریت کانال تلگرام را بر عهده دارد باید بتواند علاوه بر گذاشتن مطالب جالب با استفاده از ترفندهای خاص در مخاطبین خود تعهد به وجود بیاورد‌. ایجاد تعهد در ممبرها از ریزش اعضا جلوگیری می‌کند. رعایت صحیح این موارد همه مستلزم این است که ادمین با تجربه و ماهری را استخدام کنید.

تبادل:

یکی دیگر از روش‌های افزایش ممبر تلگرام که از جمله ترفندهای مدیریت کانال تلگرام و مدیریت گروه تلگرام محسوب می‌شود، می‌توان به تبادل با هدف افزایش ممبر اشاره کرد. برای افزایش ممبر می‌توانید از ترفند تبلیغات استفاده کنید‌ به این صورت که تبلیغ کانال خود را به کانال و گروه‌های دیگر دهید. این روش به معرفی بیشتر کانال شما کمک می‌کند. اگر قصد تبلیغ کانال خود را از طریق سایر گروه‌ها و کانال‌ها دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از طریق کانال‌هایی تبلیغ کنید که موضوع آنها مشابه موضوع کانال شما است. در این صورت ممبرهای بیشتری به کانال شما جذب می‌شوند، زیرا موضوع مورد علاقه آنها است. یکی دیگر از روش‌های تبلیغ تبادل با کانال‌های دیگر است. برای آموزش تبادل لینک این مقاله آموزشی را مطالعه کنید. در این قسمت لازم به توضیح می‌باشد که در برخی شرایط فرد به ازای تبلیغ کانال خود به ادمین کانال مورد نظر که می‌خواهید تبلیغ در آن پخش شود، پول می‌دهد. همان هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کند. شرایطی هم هست که به آن تبادل گفته می‌شود. در تبادل شخص به ازای تبلیغ خود، تبلیغ کانال مورد نظر را در کانال خود پخش می‌کند. به بیان ساده تبلیغ متقابل می‌کنند. این تبلیغ که به آن تبادل گفته می‌شود، برای هر دو کانال سودمند است.

ربات:

از دیگر امکانات تلگرام که مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام را آسان‌تر کرده است، ربات‌ها هستند. به طور کلی تلگرام امکانات مدیریتی زیادی را در اختیار مدیران گروه‌ها و کانال‌ها قرار می‌دهد. از جمله ربات‌های قابل استفاده برای مدیریت کانال می‌توان به ربات مدیر گروه اشاره کرد. ربات مدیر گروه توسط مدیر گروه به عنوان یکی از اعضا به گروه یا کانال اضافه می‌شود و سپس تمام قوانینی که توسط مدیر تدوین می‌شود را در کانال اجرا می‌کند. یکی دیگر از ربات‌های کاربردی ربات خوش آمد گویی است که به اعضای جدید گروه خوش آمد گویی می‌کند. ربات مبصر هم از دیگر ربات‌های کاربردی است که می‌تواند به تمام پیام‌های ارسالی نظارت داشته باشد.

دکمه شیشه­ ای:

در پست ­هایی که در کانال خود می­ گذارید، از دکمه شیشه­ ای استفاده کنید تا کاربران ­تان این پست ­ها را زیباتر و شیک ­تر ببینند. این یکی از قابلیت هایی است که تلگرام جدیدا اضافه کرده و با استقبال کاربران روبرو شده است. پشت این دکمه ها شفاف است و نسبت به دکمه ­های ساده جذابیت بصری دارند. این پست ­ها وقتی فروارد شوند بصورت شفاف برای دیگران ارسال می­شوند. برای ساخت دکمه شیشه ­ای یک مقاله آموزشی مفید نوشته شده است که طبق آن می­توانید جلو بروید.

به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد نحوه مدیریت کانال و گروه‌های تلگرام پرداختیم. دانستید که تلگرام یک پیام رسان محبوب است که کاربران فعال زیادی دارد. وجود چندین هزار کاربر فعال در این فضا سبب شده تا افراد بتوانند از آن برای کسب درآمد استفاده کنند. برای کسب درامد از طریق این پیام رسان راه‌های مختلفی وجود دارد، اما همه این راه‌ها نیاز به یک کانال یا گروهی دارد که تعداد ممبرهای آن زیاد باشد. به همین دلیل قبل از هر کاری باید اصول و نکات مدیریت کانال تلگرام را یاد بگیرید. اصولی که رعایت و اجرایی کردن آنها به شما در افزایش ممبر کمک می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به انتخاب موضوع جذاب و انتخاب نام و پروفایل متناسب با آن، استخدام ادمین با تجربه و ماهر، تبلیغ و تبادل استفاده از ربات‌های کاربردی و… اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا