اخبار سایت

میلیون‌ها نفر در صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر جهان شاغل هستند


طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر (IRENA)، تعداد افراد شاغل در صنعت انرژی خورشیدی به ۵.۶ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از العین، این تعداد نشان می‌دهد که استفاده از نور خورشید به عنوان یک منبع انرژی پررونق، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای افراد در سراسر جهان ایجاد کرده است.

همچنین، صنعت انرژی زیستی نیز با ۳.۶ میلیون نفر شاغل، از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از منابع زیستی مانند بیوگاز، بیومتانول، و بیوماس به منظور تولید انرژی، فرصت‌های شغلی را در حوزه پایدار و محیط زیست فراهم می‌کند.

تغییرات آب و هوایی چالش‌های پیچیده‌ای برای سلامتی ایجاد می‌کند
در زمینه برق آبی نیز، ۲.۵ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت شاغل هستند.

برق آبی به عنوان یک منبع تجدیدپذیر و پاک، از اهمیت بزرگی برخوردار است و فرصت‌های شغلی در تولید برق از طریق نیروی آب فراهم می‌کند.

همچنین، صنعت انرژی بادی نیز با ۱.۴ میلیون نفر شاغل، به عنوان یک قدرت رو به رشد در حوزه انرژی تجدیدپذیر، شناخته می‌شود. نصب و نگهداری توربین‌های بادی و تولید برق از طریق باد، فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد فراهم می‌کند.

در همین حال، حدود ۶۰۰ هزار نفر دیگر صنایع دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی امواج دریا شاغل هستند.

با توجه به این آمارها، استفاده گسترده از این منابع می‌تواند فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی را بهبود بخشد، به طوری که ۱۵.۷ میلیون نفر در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان مشغول به کار هستند.
 

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا