اخبار سایت

ساماندهی سیستم فاضلاب استان‌های شمالی و جنوبی کشور از اولویت‌های اصلی دولت است

ایسنا/گیلان رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: ساماندهی سیستم فاضلاب استان‌های شمالی و جنوبی کشور در دستور کار قرار دارد و جزو اولویت‌های اول و اصلی دولت است.

محمد ابراهیم نیا بعدازظهر شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در حاشیه نشست بررسی پروژه بزرگ زیست محیطی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر مرزی آستارا که با حضور میثم الوان‌پور، شهردار آستارا در محل شهرداری این شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساماندهی شبکه فاضلاب شهر گردشگر پذیر آستارا یک ضرورت است، اظهار کرد: موضوع ساماندهی فاضلاب شهر مرزی آستارا جزو دغدغه‌های مردم این شهر و محلات مختلف آن به شمار می‌رود و معضل اجتماعی و زیستی برای مردم ایجاد کرده است و بر اساس بودجه و اختصاص اعتبار با اولویت بندی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح زیست محیطی فاضلاب آستارا به کمک شهرداری آستارا و همچنین تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیازمندیم، گفت: از اولویت‌های بسیار مهم ما در کشور جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است و استان‌های شمالی ما شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همچنین استان خوزستان جزو اولویت‌های اول دولت در این زمینه هستند تا بحث مهم فاضلاب این استان‌ها را هر چه سریع‌تر جمع آوری و ساماندهی کنیم.

ابراهیم‌نیا با تاکید بر اینکه در برخی از این استان‌ها بحث فاضلاب مخاطرات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌اند، افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همواره تاکید دارند شهرهای ساحلی و جنوبی با اولویت بالا در تامین منابع مالی طرح‌های فاضلاب شهری قرار گیرند. رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، ادامه داد: در طول برنامه هفتم پیشرفت بر آن هستیم تا استان‌های شمالی و جنوبی را در زمینه ساماندهی فاضلاب به سطح مناسبی از برخورداری برسانیم.

ابراهیم‌نیا، افزود: در طرح فاضلاب شهر آستارا مناقصه را در دستور کار داریم تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف و اولین شبکه جمع آوری فاضلاب شهر آستارا نیز شروع شود. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت خوبی در زمینه ساماندهی فاضلاب شهری آستارا وجود دارد و نیاز است شهرداری آستارا، آب و فاضلاب استان گیلان و همچنین ارگان‌های مختلف مرتبط در شهر آستارا در این زمینه با هم هماهنگ باشند، گفت: پروژه زیست محیطی طرح فاضلاب شهری آستارا به حجم بالایی از سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

ابراهیم نیا با اشاره به اجرای مهم طرح‌های فاضلاب شهری شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و همچنین تالش اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهری در شهرهای نامبرده نیاز به حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری و اعتبار داریم و انجام خواهند شد. رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های پربارش کشور است، گفت: سد لاستیکی آستارا در منطقه خانه‌های آسیاب به روش بتنی – غلتکی در حال احداث است و پیشرفت مناسبی دارد.

وی از مدیرعامل آب منطقه استان گیلان و همچنین عوامل شرکت منابع آب خواست تا هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های لازم را برای فعالیت این سد و اتمام پروژه فوق انجام دهند. ابراهیم نیا با اشاره به اینکه رودخانه بهارستان منبع اول تامین آب شرب مردم آستارا است، افزود: کار بسیار ارزشمندی در تصفیه‌ خانه آب بهارستان در حال انجام است و فیلترهای قدیمی تصفیه خانه نیز تعویض خواهند شد که به لحاظ کیفیت و حجم آب دهی بسیار خوب و مثمر ثمر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آینده آب شرب آستارا را از رودخانه‌های فصلی و دائمی تامین خواهیم کرد، اظهار کرد: شهر آستارا گردشگر پذیر است و تامین آب شرب آن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این رابطه اعتبار مناسبی را پیش بینی خواهیم کرد تا در دراز مدت شرایط آب شرب آستارا هم به لحاظ فشار و هم کیفیت افزایش یافته و در طول برنامه هفتم ساماندهی آن را اجرا خواهیم کرد.
انتهای پیام

این خبر را در ارتباط اقتصادی دنبال کنید

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

The post ساماندهی سیستم فاضلاب استان‌های شمالی و جنوبی کشور از اولویت‌های اصلی دولت است appeared first on ارتباط اقتصادی.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا