اخبار سایت

اگر هوش مصنوعی بخوابد بهتر یاد می‌گیرد!



دانشمندان امیدوار هستند که هوش مصنوعی‌ای ایجاد شود که بتواند این رفتار انسان را تکرار کند تا قادر باشد وظایف را بهتر از مدل‌هایی که به خواب نیاز ندارند یاد بگیرد. تیمی از محققان از دانشگاه کاتانیا در ایتالیا این نظریه را در یک مطالعه جدید بیان کردند.

آن تیم امیدوار بود که از پدیده‌ای به نام “فراموشی فاجعه آمیز” جلوگیری کند بدان معنا که یک مدل هوش مصنوعی که براساس وظایف جدید آموزش یافته همه چیز‌هایی را که آموخته فراموش می‌کند. محققان آزمایشی را برای نشان دادن “اهمیت رویا” انجام دادند و متوجه “بهبود عملکرد قابل توجهی” شدند.

در طول دوره خواب به مدل‌های هوش مصنوعی تصاویری از آموخته‌های شان برای کمک به یادآوری نشان داده شد. گفته می‌شود که این وضعیت شبیه به موقعیت انسان در مرحله رویا می‌باشد. علیرغم نتایج مثبت برخی کارشناسان فکر نمی‌کنند که تقلید از مغز انسان راهی برای توسعه هوش مصنوعی باشد.

“اندرو روگویسکی” متخصص در زمینه هوش مصنوعی به “نیوساینتیست” می‌گوید:”مغز انسان نباید به عنوان معمار نهایی برای هوش در نظر گرفته شود چرا که عملکرد مغز انسان نتیجه میلیون‌ها سال تکامل و طیف گسترده‌ای از محرک‌ها است.

ما ممکن است مدل‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی بسازیم که ساختار‌هایی کاملا متفاوت از طراحان بیولوژیکی خود خواهند داشت”.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا