بازار

راهنمای سریع فارکس برای تازه کارها

یکی از بزرگترین بازارهای مالی دنیا فارکس است که هر شخص یا گروهی می‌تواند وارد آن شود. از شخص شما گرفته تا بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و … همگی در این بازار به نوعی حضور دارند. در این راهنما خیلی سریع راه ورود به فارکس را برای شما هموار کرده‌ایم.

اگر این صفحه را می‌خوانید یا تازه وارد هستید و یا قبلا در این بازار در حال معامله هستید. توصیه می‌کنیم حتی شده نیم نگاهی به این مقاله بیاندازید زیرا نکات طلایی این بازار را گفته‌ایم.

فارکس چیست؟

فارکس «Forex» به اختصار FX نوشته می‌شود، یک بازار غیرمتمرکز جهانی است که بیش از 6 تریلیون دلار آمریکا روزانه در آن معامله می‌شود و این یک بازار بسیار هیجان انگیز و در نوع خود زبان زد است.

اگر از چند نفر بپرسید که فارکس چه مزیت‌هایی دارد هر کدام از آنها پاسخ متفاوتی خواهند داد. در ادامه مزیت‌های فارکس را با هم بررسی می‌کنیم.

24 ساعته و 5 روز در هفته باز است

از آنجایی که همه شرکت‌ها و موسسات و افراد دیگر نیاز به معامله دارند نیاز است که این بازار به صورت 24 ساعته باز باشد. این بازار از روز دوشنبه صبح به وقت استرالیا و تا بعدازظهر به وقت نیویورک بسته می‌شود.

در هر لحظه از بازار کسب سود کنید

فرقی نمی‌کند که الان روند بازار رو به رشد یا رو به کاهش است. یک معامله‌گر فارکس در هر لحظه از بازار و فارغ از بعضی رویدادها، معاملات خود را باز می‌کند و در مدت کوتاهی سود خود را از بازار کسب می‌کند.

هزینه تراکنش کم است

اکثر تراکنش‌ها بدون کمیسیون و کارمزد بسیار پایینی پرداخت می‌کنید. اهرم‌ها در معاملات نقش بسیار حیاتی دارند و بسته به حجم معامله بین 0.1 درصد تا 0.05 درصد پرداخت می‌کنید.

قدرت نفوذ در معامله

اهرم یا همان لوریج که توسط تریدر تعیین می‌شود، می‌تواند موقعیتی بزرگتر از سرمایه‌گذاری خود انجام دهد و با آن وارد معامله شود. به طور مثال اگر در بازار سهام معامله می‌کنید، حداکثر اهرمی که بروکر یا کارگزار در اختیار شما قرار می‌دهد 1:2 است اما در فارکس این عدد به 1:50 می‌رسد و بسیار وسوسه‌انگیز استن

با این حال اگر بازار طبق میل شما حرکت کند سود بسیار خوبی خواهید کرد اما اگر برخلاف میل شما باشد قطعا سرمایه خود را از دست خواهید داد.

با حداقل سرمایه وارد فارکس شوید

کارگزاران یا بروکرها به شما این اجازه می‌دهند که با کمترین سرمایه وارد بازار شوید و معاملات خود را ثبت کنید. با این ویژگی وارد بازار می‌شوید و اگر روحیات شما با بازار فارکس مطابقت داشته باشید، می‌توانید به عنوان یک تریدر وارد بازار شوید و معاملات بزرگتری را شروع کنید. در هر صورت با دیدی باز وارد معامله می‌شوید.

چه کسانی در فارکس حضور دارند؟

حجم معاملات توسط سازمان‌ها، موسسات و اشخاص مختلفی انجام می‌شود که به صورت اختصار لیست آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • بانک‌های مرکزی
  • بانک‌های سرمایه‌گذاری و تجاری بزرگ
  • شرکت‌های بیمه
  • کارگزاران فارکس
  • دلالان
  • صندوق‌های تامینی

جفت ارزهای معروف در بازار فارکس

اگر به تازگی وارد این بازار شده‌اید خواهید دید که معاملات بر حسب دلار آمریکا بسیار زیاد است زیرا بزرگترین اقتصاد دنیا در اختیار ایالات متحده است و مبنای اصلی و یا ترجیحی بعضی از ارزها با دلار خواهد بود. البته ممکن است جفت ارزهای زیر برای هر معامله‌گر فرق کند اما پراستفاده‌ترین آن‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • EUR/USD
  • GBP/USD
  • USD/JPY
  • USD/CHF
  • EUR/JPY
  • USD/CAD
  • AUD/USD

بازار صعودی و نزولی چیست؟

اصطلاح “گاو” صعودی و “خرس” نزولی برای توصیف حال کلی بازار است. زمانی که بازار صعودی باشد گفته می‌شود بازار صعودی یا گاوی است و زمانی که بازار نزولی باشد گفته می‌شود بازار نزولی یا خرسی است. تا به الان روزی نیامده است که کسی بگوید امروز بازار صعودی و یا نزولی است.

تا اینجا به صورت خیلی خلاصه درباره بازار فارکس صحبت کردیم. در ادامه بروکر یا کارگزار را معرفی می‌کنیم که با ثبت نام در آن شروع به معامله یا ترید کنید.

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس

دلیل اینکه ابتدا این بروکر را معرفی کردیم به این خاطر است که ما در پارسی فارکس چندین سال است که در این بروکر معاملات خود را انجام می‌دهیم و تا به الان، نه برای ما و نه افراد دیگر مشکلی پیش نیامده است. بروکر آمارکتس بیش از 15 سال است که سابقه فعالیت دارد و اکثر مشتریان آن ایرانی هستند و بیشترین تمرکز خود را برای پشتیبانی به ایرانیان قرار داده است.

راه‌های پشتیبانی در آمارکتس

اگر تا به الان در هیچ بروکری ثبت نام نکرده‌اید و سابقه‌ای در این زمینه ندارید، ساده‌ترین ثبت نام و احراز هویت متعلق به این بروکر است. در کمتر از 5 دقیقه ثبت نام و احراز هویت شما انجام می‌شود. در هنگام ثبت نام پشتیبان بروکر آنلاین است و سوالات خود را آنی بپرسید و پاسخ بگیرید. راه های پشتیبانی در این بروکر به صورت زیر است:

  • پشتیبانی از طریق تماس تلفنی
  • پشتیبانی از طریق واتساپ و تلگرام
  • پشتیبانی به وسیله چت آنلاین
  • ارسال ایمیل

مزیت‌های بروکر آمارکتس چیست؟

مهمترین مزیت بروکر آمارکتس همان پشتیبانی آن بود که البته موارد دیگر نیز بسیار اهمیت دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • ارائه‌دهنده بهترین خدمات از سال ۲۰۰۷
  • واریز و برداشت فوری، بدون کمیسیون
  • بونوس و طرح‌های تشویقی متوالی
  • اهرم معاملاتی (لوریج) تا ۱:۱۰۰۰
  • حساب‌های معاملاتی با EUR ، USD
  • اسپرد‌ها از ۰.۲ پیپ، اجرای دستورات معاملاتی در ۰.۰۳ ثانیه

در هنگام افتتاح حساب باید نوع حساب معاملاتی که قرار است با آن شروع به معامله کنید را تعیین کنید. بروکر Amarkets دارای 3 نوع حساب است:

  1. حساب استاندارد Standard
  2. حساب فیکس Fixed
  3. حساب ECN

یکی دیگر از مزیت‌های بروکر آ مارکتس دارا بود حساب کپی تریدینگ به نام RAMM است. سیستم کپی تریدینگ یکی از روش‌های درآمدی و کسب سود در بازار فارکس است. اگر دانش، صبر، حوصله، تجربه در بازار فارکس را ندارید اما سرمایه‌گذار هستید، کپی تریدینگ تنها گزینه‌ای است که می‌توانید به راحتی کسب سود کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره سیستم کپی تریدینگ آمارکتس و همچنین ثبت نام در بروکر آمارکتس و چگونگی ورود به کابین شخصی آمارکتس، وارد سایت پارسی فارکس شوید و از قسمت منو بروکر آمارکتس را انتخاب کنید. و یا اینکه عبارات زیر را در گوگل کپی کنید تا وارد آموزش‌های آن شوید.

بروکر آمارکتس پارسی فارکس

آموزشی کپی تریدینگ پارسی فارکس

امیداوریم تا اینجا اطلاعات مفیدی درباره بازار فارکس کسب کرده باشید و بتوانید راه خود را برای کسب درآمد دلاری و سرمایه‌گذاری پیدا کنید. سوالات خود را می‌توانید در پارسی فارکس، قسمت سوالات متداول بازار فارکس ثبت کنید و در همان روز پاسخ آن را دریافت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که مقالات زیر را حتما بخوانید:

  1. نحوه محاسبه لات یا حجم معامله در فارکس؟
  2. مومنتوم چیست؟
  3. آموزش روش مارتینگل در فارکس
  4. انواع گپ در فارکس
  5. الگوهای نموداری در پرایس اکشن
دکمه بازگشت به بالا