اخبار سایت

کشف ستاره جدیدی در قلب کهکشان راه شیری



“سیگاری‌های قدیمی” توسط یک تیم بین‌المللی از دانشمندان به رهبری فیلیپ لوکاس از دانشگاه هرتفوردشایر کشف شدند.

محققان پس از پایش تقریبا یک میلیارد ستاره در نور مادون قرمز در طول یک بررسی ۱۰ ساله از آسمان شب، کشف زمینی خود را انجام دادند.

ستاره‌ها به شدت در درونی‌ترین بخش کهکشان راه شیری متمرکز شده بودند که به دیسک هسته‌ای معروف است، منطقه‌ای که ستاره‌ها تمایل دارند از نظر عناصر سنگین غنی‌تر از هر جای دیگری باشند.

دانشمندان می‌گویند این کار باید متراکم شدن ذرات گرد و غبار از گاز در لایه‌های بیرونی نسبتا خنک ستاره‌های غول سرخ را آسان‌تر کند.

محققان بر این باورند که این کشف می‌تواند آنچه ما در مورد نحوه توزیع عناصر در سراسر دیسک هسته‌ای و مناطق غنی از فلز کهکشان‌های دیگر می‌دانیم را تغییر دهد.

در این پروژه ستاره‌شناسانی از کشورهای انگلستان، شیلی، کره جنوبی، برزیل، آلمان و ایتالیا مشارکت داشتند که تحقیقات خود را با کمک تلسکوپ نقشه‌برداری مرئی و مادون قرمز (VISTA) که یک تلسکوپ ساخت بریتانیا در کوه‌های آند شیلی در رصدخانه پارانال سرو است، انجام دادند.

این تیم همچنین ده‌ها ستاره تازه متولد شده را که به ندرت دیده می‌شوند و به عنوان پیش ستاره شناخته می‌شوند و ماه‌ها، سال‌ها یا دهه‌ها به عنوان بخشی از شکل‌گیری منظومه شمسی جدید تحت فوران‌های شدید قرار می‌گیرند، شناسایی کردند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا