اخبار سایت

دانلود مستقیم اپلیکیشن از وب‌سایت‌ها



اپل به‌منظور رعایت قوانین جدید اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی سایدلود به‌صورت کامل به آیفون می‌آید و کاربران اروپایی آیفون می‌توانند به صورت مستقیم اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت رسمی توسعه‌دهندگان دانلود کنند.

کمپانی اپل هفته گذشته با انتشار iOS 17.4 پشتیبانی از سایدلود را در اتحادیه اروپا به آیفون اضافه کرد اما این قابلیت در حال حاضر تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا از فروشگاه‌های معرفی‌شده به عنوان جایگزین اپ‌استور استفاده کنند و هنوز دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از وب‌سایت‌ها نمی‌شود.

اپل اعلام کرده که در صورت توافق با توسعه‌دهندگان درخصوص پذیرش شرایط اپل از سوی آن‌ها، به زودی امکان دانلود مستقیم از سایت‌ها نیز برای کاربران اروپایی در دسترس قرار می‌گیرد.

شرایط اپل برای سایت توسعه‌دهندگان شامل مواردی مثل عضویت در «برنامه توسعه‌دهنده اپل» به‌مدت بیش از دو سال مداوم و داشتن نرم‌افزاری است که در یک سال اخیر صرفا در اروپا بیش از یک میلیون بار نصب شده باشد، است. همچنین اپل متذکر شده که توسعه‌دهندگان باید سیاست‌های جمع‌آوری داده کاربران را به‌طور شفاف و منظم ارائه دهند.

اپل در فهرست شرایط اعلامی خود تاکید کرده اپلیکیشن‌هایی که مستقیما در داخل وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند باید مثل همه اپلیکیشن‌های دیگر iOS با الزامات اپل سازگار شوند. دانلود آن‌ها صرفا از وب‌سایتی امکان‌پذیر است که دامنه‌اش در App Store Connect ثبت شده باشد.

اپل عنوان کرد که توزیع مستقیم اپلیکیشن ازطریق وب‌سایت‌ها در بهار سال آینده ازطریق به‌روزرسانی جدید iOS در دسترس قرار می‌گیرد. این نخستین باری است که چنین قابلیتی برای گوشی‌های آیفون فراهم می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا