اخبار سایت

ایلان ماسک حساب کاربری نظریه‌پرداز توطئه‌ آمریکایی در ایکس را دوباره فعال کرد!



ایلان ماسک پس از پایان یک نظرسنجی، حساب «الکس جونز»، نظریه‌پرداز توطئه‌ آمریکایی را دوباره فعال کرد.

پلتفرم ایکس اعلام کرد که حساب کاربری الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه‌ آمریکایی، پس از یک انجام یک نظرسنجی که توسط ایلان ماسک سازماندهی شده بود، پس از حدود پنج سال تعلیق، بازیابی می‌شود.

ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان می‌داند، درمورد بازگشت حساب کاربری الکس جونز به ایکس نظرسنجی کرده بود و اکثر کاربران این پلتفرم به فعال شدن مجدد حساب جونز رای مثبت دادند.

ماسک در پاسخ به نظرسنجی روز شنبه در مورد اینکه آیا حساب جونز باید بازگردانده شود یا خیر، نوشت: «مردم صحبت کرده‌اند (تصمیمشان را گرفته‌اند) پس باید همین‌طور شود.» در زمان بسته‌شدن نظرسنجی، نزدیک به دو میلیون رأی ثبت شده بود که حدود ۷۰ درصد به بازگشت جونز رأی دادند.

ماسک متعهد شده بود که به مالک حساب «Info-Wars» اجازه ندهد به پلتفرم خود که سال گذشته به قیمت حدود ۴۴ میلیارد دلار خریده بود، بازگردد.

حساب کاربری الکس جونز با نام کاربری RealAlexJones اکنون آخرین پست او را در ۶ سپتامبر ۲۰۱۸ نشان می‌دهد، همان روزی که پلتفرمی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، حساب کاربری شخصی او و حساب Infowars را برای همیشه مسدود و اعلام کرد که حساب‌های جونز خط مشی قوانین را نقض می‌کنند.

این ممنوعیت چند هفته پس از آن صورت گرفت که اپل، گوگل، یوتیوب و فیسبوک، پادکست‌ها و کانال‌های جونز را با استناد به قوانین خود حذف کردند.

از زمانی که ماسک ایکس را در اختیار گرفت، برخی از حساب‌های مسدود‌شده از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازگردانده است.

الکس جونز که تئوری‌های توطئه درمورد تیراندازی در مدرسه سندی هوک را ترویج می‌کرد، سال گذشته به‌دلیل ادعای دروغین خود به پرداخت حدود ۱.۵ میلیارد دلار به بستگان قربانیان این حادثه محکوم شد.

جونز این حادثه را یک تیراندازی ساختگی و خانواده‌های داغدار را بازیگرانی می‌دانست که به‌عنوان بخشی از توطئه‌ دولت برای ضبط اسلحه‌های آمریکایی، استخدام شده بودند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا