فناوری های نوین

سامانه برخط پسادکتری رونمایی شد



به گزارش خبرنگار مهر، سامانه برخط پسادکتری در مراسمی امروز با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم و رضا اسدی فر معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری رونمایی شد.

در راستای آئین نامه جذب و بکارگیری محققان پسادکتری کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و اجرایی سازی تفاهم نامه فی مابین معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، سرویس برخط پسادکتری به منظور شفاف سازی فرایندها، اجرا و حمایت از طرح‌های پسادکتری و بهره گیری بیشتر از توانمندی علمی و تخصصی دانش آموختگان دکتری در طرح‌های علمی، پژوهشی، کاربردی و فناوری شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده است.

این سامانه شامل دو زیرسرویس تقاضامحور و پیشنهادمحور است که در زیرسرویس تقاضامحور که ۹ مرحله دارد، تقاضا از سوی شرکت‌های دانش بنیان اعلام و در زیرسرویس پیشنهادمحور که ۷ مرحله دارد، تحقیق و پژوهش‌ها از سوی محققان ارائه می‌شود.

در زیرسرویس تقاضامحور، در گام اول پروژه از سوی شرکت‌های متقاضی مطرح می‌شود، در مرحله بعد طرح از سوی معاونت علمی بررسی و در صورت تأیید در لیست فرصت‌های پژوهشی قرار می‌گیرد.

گام چهارم به دریافت پیشنهاد از سوی محققان و پژوهشگران مربوط می‌شود و انتخاب پژوهشگ از سوی شرکت‌های متقاضی، ارزیابی پروپوزال پژوهشگر از سوی معاونت علمی، انعقاد قرارداد رسمی بین شرکت و پژوهشگر، صدور معرفی نامه شروع دوره پسادکتری از سوی معاونت و نظارت بر اجرای دوره از سوی معاونت علمی در مراحل بعدی قرار دارد.

در زیرسرویس پیشنهاد محور، ابتدا پیشنهاد پژوهشی از سوی پژوهشگر ثبت می‌شود و پس از آن پروپوزال‌ها از سوی معاونت ارزیابی می‌شود و در لیست پیشنهادات پژوهشی قرار می‌گیرد.

در گام چهارم پیشنهاد همکاری و مشارکت از سوی شرکت دریافت و بعد از آن قرارداد رسمی بین شرکت و پژوهشگر منعقد می‌شود. صدور معرفی نامه شروع دوره پسادکتری از سوی معاونت و نظارت بر اجرای دوره از سوی معاونت در مراحل بعدی قرار دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا