فناوری های نوین

انگشت رباتیک با تقلید از انسان اشیا را کنترل می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دلیل این قابلیت ارتقا یافته دوربینی مجهز با ۲ آینه در طول انگشت است که به ربات اجازه می دهد هر شیء را از ابتدا تا انتهای آن ببیند. این محققان فناوری جدید را GelSight Svelte نامیده اند.

آلن ژائو مولف ارشد پژوهش درباره این فناوری نوشته است: از آنجا که حسگر جدید شبیه انگشت انسان است، می توانیم از آن برای کنترل اشیای مختلف و انجام فعالیت های متفاوت استفاده کنیم. حسگرهای ابداعی ما فرصت های متعددی برای انجام فعالیت های مختلف با ربات ایجاد می کند.

ژائو توضیح داده او و همکارانش تکنیک های مختلفی را آزمایش کرده اند تا حسگر انگشتی را وادار کنند عملکردی با مشابهت زیاد با انگشت انسان داشته باشد. این امر شامل اضافه کردن چراغ های ال ای دی و دیگر ابزارهایی است که حسگرها استفاده می کنند تا به درک درستی از ظاهر و احساس هر جسمی که در دست داشت، دست یابند.

او در بخشی از گزارش خود نوشته است: اطمینان از انحنای صحیح آینه برای مطابقت با آنچه ما در شبیه سازی داریم، بسیار چالش برانگیز بود. اجزای انگشت رباتیگ همگی ویژگی های خود را دارند. به همین دلیل پیدا کردن قطعات مناسب برای انگشت دشوار بود. در مجموع، آزمایش ها، آزمون ها و خطاهای زیادی لازم بود تا نتیجه نهایی حاصل شود.

محققان با ارائه طراحی ایده آل سه حسگر را در یک دست ترکیب کردند و آن را برای ۳ حالت کنترل؛ چنگ زدن به فشار، گرفتن و گرفتن شیء با قدرت آزمایش کردند.

حسگرهای بصری – حسی این انگشت در چشم انداز رباتیک امروزی بسیار کارآمد هستند زیرا به ربات ها امکان می دهند از دوربین های ارزان برای جمع آوری تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا