فناوری های نوین

افزایش تولید واحدهای دامپروری با مکمل‌های پروبیوتیک دام و طیور



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مسعود سخنگو، کارشناس ارشد تغذیه طیور و مدیر حوزه طیور در یک شرکت دانش بنیان، گفت: این شرکت دانش‌بنیان به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده صنعتی میکروارگانیسم‌های کاربردی در صنایع غذایی و مکمل‌های پروبیوتیک در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد. این شرکت با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته تولید، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی، کنترل کیفیت مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی و سرمایه‌گذاری عظیم در راستای افزایش حجم تولید صنعتی، به بومی‌سازی تولید این محصولات نوین اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: تولیدات این شرکت تحت پنج شاخه اصلی مکمل‌های پروبیوتیک انسانی، مکمل‌های پروبیوتیک دامی (در حوزه‌های دام، طیور و آبزیان، پروبیوتیک جهت مصرف اسب و پروبیوتیک زنبور عسل)، پروبیوتیک غذایی، استارترها و پروبیوتیک‌های لبنی و محصولات آرایشی و بهداشتی ارایه شده‌اند.

سخنگو افزود: با اقداماتی که در راستای معرفی و ترویج این مکمل‌های زیستی صورت گرفته در حال حاضر مکمل های پروبیوتیک تولید شده در این شرکت در داروخانه های دامپزشکی استان های مختلف توزیع می‌شود.

مدیر حوزه طیور یک شرکت دانش بنیان همچنین گفت: انتظار داریم با معرفی و ترویج هر چه بیشتر اهمیت استفاده از مکمل‌های دامی پروبیوتیک، فعالان حوزه پرورش طیور در سراسر کشور بتوانند از مزایای این معیشت در جهت افزایش تولیدات خود و رونق اشتغال در این حوزه بهره‌مند شوند.

سخنگو افزود: صرف نظر از کمکی که از این طریق به دامپروران می‌شود با افزایش تقاضا به واحدهای دانش بنیان تحقیقاتی تولیدی فعال در این عرصه هم کمک بزرگی می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا