فناوری اطلاعات

برنامه ریزی های وزارت ارتباطات برای کیفیت ارتباطی زوار اربعین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای بررسی اقدامات و ارائه تسهیلات به زوار اربعین برگزار شد.

در این جلسه وزیر ارتباطات به ارائه خدمات باکیفیت و متنوع ارتباطی به زوار اربعین حسینی تاکید کرد و دستوراتی را به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای برنامه ریزی و ساماندهی خدمات این سازمان‌ها برای ایام اربعین حسینی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، هر ساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به وظایف و مسوولیت‌های خود تلاش کرده که بهترین سرویس‌ها و خدمات خود را در ایام اربعین حسینی به زوار از مبدا مسیرها در ایران تا مقصد آنان در نجف و کربلا ارائه کند.

به همین منظور وزیر ارتباطات در دیدارهایی با مسؤولان عراقی در زمینه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مسیرهای زوار در عراق و ارائه سرویس‌های باکیفیت مذاکراتی انجام داد.

همچنین کمیته‌ای در وزارت ارتباطات با عنوان کمیته هماهنگی مراسم اربعین تشکیل شده که با همراهی و همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه هر ساله برای ارائه خدمات بهتر نسبت به سال قبل برنامه ریزی و تمهیدات لازم را آماده می‌کنند.

در این زمینه می‌توان اشاره‌ای داشت به پژوهشگاه فضایی که بر اساس تجربیات خود در سال قبل با نصب بالن مخابراتی در مرز مهران به ارائه اینترنت رایگان از طریق وای فای به زوار پرداخت.

شرکت ملی پست نیز در سال گذشته نرم‌افزاری با نام «پست‌یافته» برای تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات طراحی و راه‌اندازی کرد که از طریق آن اسناد مفقوده به صاحبان آن‌ها را عودت داده شد.

همچنین بر اساس هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات، زیرساخت‌ها و آنتن‌های این اپراتورها در طول مسیر و مرزهای مشترک با عراق تقویت شد تا مردم از کیفیت بهتر ارتباطی بهره مند شوند.

شرکت ارتباطات زیرساخت نیز بر اساس وظایف ذاتی خود، شبکه ارتباطی خود را در طول مسیر را تقویت و پهنای باند مورد نیاز اپراتورها در این حوزه را تأمین کرد.

در سال جاری نیز با پیگیری و تأکیدات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات و سرویس‌های بهتر و متنوع‌تری نسبت به سال گذشته به وزار اربعین ارائه می‌شود که در این زمینه اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا