اخبار سایت

قابلیت ارسال ویدئو با کیفیت بالا در واتس‌اپ عرضه شد




واتس‌اپ پس از این که هفته گذشته پشتیبانی از ارسال عکس‌های کیفیت بالا را اضافه کرد، اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدئوهای کیفیت بالا را در این اپلیکیشن پیام‌رسان، به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت هفته گذشته اعلام کرده بود که به زودی پشتیبانی از ویدئوهای کیفیت بالا (اچ دی) را اضافه خواهد کرد و اکنون به وب سایت فناوری «تِک کرانچ» تائید کرد که پشتیبانی از ویدئوهای اچ دی، برای کاربران iOS و اندروید، اضافه شده است.

مانند قابلیت ارسال عکس‌های اچ دی، قابلیت ویدئوهای اچ دی به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدئوهای کیفیت بالا را در واتس‌اپ، به اشتراک بگذارند. پیش از این، ویدئوها به دلیل محدودیت کیفیت این اپلیکیشن، باید تا ۴۸۰ پیکسل فشرده می‌شدند اما اکنون کاربران می‌توانند ویدئوها را با کیفیت ۷۲۰ پیکسل، ارسال کنند.

فرآیند ارسال ویدئوهای کیفیت بالا، درست شبیه اشتراک‌گذاری عکس‌های اچ دی است. پس از انتخاب ویدئو یا ویدئوهایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، باید روی دکمه جدید اچ دی در بالای صفحه بزنید. باکس دیالوگی ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید تائید کنید می‌خواهید یک ویدئو با کیفیت استاندارد یا کیفیت اچ دی انتخاب کنید و اندازه فایل‌های مربوط را نشان خواهد داد. سپس دکمه ارسال را می‌زنید تا ویدئو را به اشتراک بگذارید.

عکس‌ها و ویدئوهای کیفیت بالا با رمزنگاری سراسری واتس‌اپ، پشتیبانی می‌شوند.

دریافت‌کنندگان، یک نشان اچ دی کوچک را در ویدئوهایی که در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده خواهند کرد. این به آنها اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند آیا ظرفیت حافظه کافی یا پهنای باند لازم برای مشاهده این ویدئو را دارند یا خیر.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، این قابلیت عرضه شده و کاربرانی که هنوز آن را ندارند، به زودی دریافت خواهند کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا