اخبار سایت

ايتنا – مشخصات هایما x7 صفر


—————- رپرتاژ آگهی —————–

بازار مینی‌ون‌ها در ایران بسیار محدود است و به همین خاطر است که وقتی ماشینی در این سگمنت معرفی می‌شود، مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد.
هایما 7x جدیدترین اتومبیلی است که در این رده توسط ایران خودرو به بازار معرفی شده و در واقع برادر بزرگ‌تر و لوکس‌تر دیگر ماشین‌های هایما، یعنی هایما s5 و هایما s7 به شمار می‌آید. از آن‌جایی که عرضه این خودرو از آذر ماه 1402 به مشتریان آغاز شده، بر آن شدیم تا در یک مطلب مفصل، صفر تا صد این خودرو را بررسی کنیم. تا انتها همراهمان باشید.
 

معرفی هایما 7X

 

معرفی هایما 7X

در دهه 90 شمسی بود که ایران خودرو بعد از شدت گرفتن تحریم‌ها، به اجبار با سوزوکی قطع همکاری کرده و به دنبال جایگزینی برای آن می‌گشت. پای شرکت هایما از همان زمان به ایران باز شد و خودروی هایما S7 اولین کراس اووری بود که از این برند روانه خیابان‌های کشورمان شد.
استقبال عالی از این ماشین و به دنبال آن فروش قابل توجه اتومبیل‌هایی مثل هایما S5 و هایما S7 توربوشارژ، ایران خودرو را بر آن داشت که دست به ریسکی بزرگ زده و در رده خودروهای مینی‌ون، ماشین هایما x7 برای عرضه به بازار ایران در نظر بگیرد.
هایما 7x نخستین بار در اواخر سال 2019 و در نمایشگاه خودرو گوانژو چین معرفی شد. این ماشین در رده اتومبیل‌های چند منظوره یا مینی ون که MPV خوانده می‌شوند، قرار می‌گیرد. سگمنتی که در شرق آسیا بسیار محبوب و پرفروش است، اما در ایران چندان موردتوجه نبوده است.
در نهایت بعد از آن‌که از ماه‌ها قبل شایعات واردات این خودرو به گوش می‌رسید، ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران 1401 از این ماشین رونمایی کرد و خط تولید آن را نیز در اسفند ماه همین سال در معرض نمایش گذاشت تا مهر تاییدی باشد بر زمزمه‌های حضور این ماشین در کشور در سال 1402.
آن‌طور که مشخص است، هایما x7 قرار است به پرچمدار محصولات این برند در ایران تبدیل شود و برای همیشه خط بطلانی بر ناکامی خودروهای مینی ون در بازار کشورمان بکشد. با توجه به اینکه هایما 7x خودرویی ارزان محسوب نمی‌شود و محصول لاکچری‌ای هم به حساب می‌رود، باید دید که آیا ایران خودرو در عرضه این مینی‌ون به موفقیت می‌رسد یا شکست خواهد خورد. پیش‌بینی این مسئله با بررسی مشخصات این خودرو راحت‌تر خواهد بود.
 

طراحی ظاهری هایما 7x

طراحی ظاهری هایما 7x قدمی روبه‌جلو نه تنها برای هایما، بلکه برای کلیه اتومبیل‌های مینی‌ون است. ظاهر ماشین توسط استودیو پنین فارینا طراحی شده و در نتیجه عجیب نیست که با اتومبیلی پر از جزئیات در بدنه روبه‌رو باشیم. خطوط طراحی هایما 7X بسیار خاص هستند.
مثلا چراغ‌های جلو این خودرو از تعدادی خط تیز تشکیل شده‌اند که از نمای جلو خودرو شروع شده و در نمای جانبی ادامه می‌یابند. این خطوط فانتزی به نمای عقب هایما 7x می‌رسند، جایی که چراغ‌های عقب با الگویی درست برعکس چراغ‌های جلو طراحی شده‌اند. علاوه بر این خطوط فانتزی و جذاب، قسمتی از درب صندوق خودرو نیز مشکی رنگ است که حس اسپرت بیشتری را به بیننده این ماشین القاء می‌کند.
 

نمای داخلی هایما 7X

 

نمای داخلی هایما 7X

در داخل این ماشین بیش از آن‌که با طراحی اسپرت روبه‌رو باشیم، با «لاکچری بازی» طرفیم. به عبارت دیگر، طراحی داخلی این خودرو بیش از آن‌چه به مینی‌ون‌های مرسوم شباهت داشته باشد، به کراس‌اوورها شبیه است. وقتی داخل هایما 7X می‌نشینید می‌توانید حدس بزنید که با خودرویی چینی طرف هستید.
طراحی داشبورد هایما 7X به لطف المان‌هایی مثل صفحه کیلومتر تمام دیجیتال یکپارچه با مانیتور سیستم مالتی مدیا، دسته دنده الکترونیکی و خروجی‌های تهویه باریک، شبیه به اکثر خودروهای روز چینی است.
خوشبختانه طراحان هایما تمامی کلیدهای کنترلی را از این خودرو حذف نکرده‌اند و می‌توانید انبوهی از دکمه‌های فیزیکی را در پنل میانی داشبورد مشاهده کنید. مسئله‌ای که برای ماشین‌بازها، یک نعمت است. این خودرو همچنین از آرایش 2+2+3 پیروی می‌کند.
بنابراین ردیف جلو و عقب 2 صندلی مجزا دارند و تنها ردیف عقب انتهای ماشین، 3 صندلی به هم پیوسته خواهد داشت که برای کودکان یا بزرگسالان ریزاندام مناسب است. در کل هایما X7 با داشتن فاصله طولی 2860 میلیمتر، خودرویی ایده آل برای مصارف خانوادگی است.
 

مشخصات فنی هایما 7X

مشخصات هایما x7 بسیار شبیه به هایما 8S است و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که قرار نیست با خودرویی آهسته و بی‌رمق مواجه شویم. این ماشین از پیشرانه 1.6 لیتری توربو تزریق مستقیم بهره می‌برد که توان تولید حداکثر 192 اسب بخار و حداکثر گشتاور 293 نیوتن متر را دارد.
این نیروی تولیدی از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. پرواضح است که اعداد روی کاغذ اغواکننده‌اند و مخصوصا برای خودرویی در این سگمنت، جذاب به نظر می‌رسند، اما باید دید این مسئله چقدر در عمل تاثیر خود را نشان می‌دهد.
برای آشنایی کامل شما با مشخصات هایما x7 جدول زیر را آورده‌ایم:
 

 

امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی هایما 7X

حتی از ظاهر ماشین می‌توانید حدس بزنید که در هایما 7X با بیل آپشن ریخته‌اند! از این نظر هایما هیچ کمبودی ندارد و اتفاقا همین مسئله از جمله نقاط قوت آن است. موضوعی که آن را به خودرویی رقابتی با کراس‌اوورهای چینی، کره‌ای و حتی ژاپنی تبدیل می‌کند. برخی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو عبارتند از:
امکانات ایمنی:
ترمز کمکی (BAS)، ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، شش کیسه هوا، رادار نگهدارنده بین خطوط و رادار هشدار تعویض خط، هشداردهنده نقاط کور (BSD)، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و سنسور پارک جلو و عقب.
امکانات رفاهی:
دی‌لایت، سنسور نور (اتولایت)، کی‌لس استارتر، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو، نمایشگر 12.3 اینچی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تریم چرمی کابین، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم اتوپارک (APA)، سنسور باران، درب صندوق بار برقی با سنسور حرکتی پا، فرمان برقی به همراه دکمه‌های کنترلی، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها، صندلی‌های برقی ردیف جلو به همراه تهویه، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های ردیف دوم و سوم، صندلی‌های تاشونده ردیف عقب، دوربین داخلی برای نمایش تصویر سرنشینان عقب به راننده، سانروف و سقف پانوراما.
 

مزایا و معایب هایما 7x در یک نگاه

در این مطلب به طور مجزا از مشخصات هایما x7 صفر گفتیم و ویژگی‌های آن را از نقطه‌نظرهای مختلف بررسی کردیم. حالا در این قسمت به‌عنوان جمع‌بندی، مزایا و معایب هایما 7x را در یک نگاه آورده‌ایم:
مزایا
   – 
کابین بسیار جادار و مناسب خانواده‌های پرجمعیت
   – طراحی ظاهری مناسب و جوان‌پسند
   – امکانات رفاهی زیاد
   – سواری نرم و راحت
   – ایمنی قابل قبول
   – پیشرانه قدرتمند
   – قیمت نسبتا مناسب در مقایسه با رقبا
معایب
   –
حساسیت پیشرانه توربو به نوع سوخت
   – بازار فروش احتمالا نامناسب
   – سایز رینگ و لاستیک کوچک در مقایسه با ابعاد بدنه
 

مهم‌ترین رقبای هایما 7x در بازار ایران

هایما 7X در سگمنت مینی‌ون جای می‌گیرد و مشخصا در این رده، رقبای زیادی برای آن وجود ندارد. مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب هایما X7 در ایران، مینی‌ون اف ام سی سوبا M4 است که توسط فرداموتورز به بازار ایران عرضه شده است. این مینی‌ون محصولی از دانگ فنگ است و از نظر امکانات رفاهی و مشخصات فنی مشابهت‌های بسیاری با هایما 7X دارد، اما قیمتش گران‌تر از محصول ایران خودرو است.
فرداموتورز برای سوبا M4‌ مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون تومان را به عنوان قیمت این خودرو در اسفندماه 1401 اعلام کرد، اما قیمت هایما 7X حداقل چند درصدی از آن ارزان‌تر خواهد بود.
در بحث امکانات، بازار فروش و کیفیت سواری اما هر دو خودرو قابل قبولند و باید دید با توجه به خدمات پس از فروش ایران خودرو، هایما چقدر می‌تواند موفق‌تر از سوبا M4 عمل کند. علاوه بر سوبا M4، کراس‌اوورهای نیمه لوکس چینی همچون تیگو 8 پرو نیز به عنوان رقبای هایما 7x در بازار محسوب می‌شوند.
 

سخن پایانی

هایما 7X عملا در سال 2020 به بازارهای جهانی معرفی شد و از این لحاظ نسبت به خیلی از رقبایی که در ایران دارد، ماشین مدرن‌تری محسوب می‌شود. در نتیجه اگر به دنبال خودرویی جادار و پر از آپشن هستید و در عین حال می‌خواهید ماشین زیرپایتان تکنولوژی به‌روزی داشته باشد، هایما 7x یک انتخاب بسیار مناسب است.
فقط فراموش نکنید که ماشین‌های اینچنینی در بازار کشورمان خیلی محبوب نیستند و احتمالا فروش خیلی خوبی در نمونه‌های دست دوم ندارند، در نتیجه باید به دید بلندمدت به آن‌ها نگاه کنید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا