فناوری های نوین

امحاء و بازیافت لجن بیولوژیک نفتی با محصولی دانش بنیان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، یکی از شرکت های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، تولید بنزین و گاز سنتز از لجن بیولوژیک پالایشگاه نفت تهران با استفاده از سامانه زباله سوز بر پایه فناوری گازی سازی را بر عهده گرفت.

مسعود لطفی رئیس هیات مدیره این شرکت با اشاره به انعقاد قرارداد با پالایشگاه نفت تهران گفت: لجن بیولوژیکِ حاصل از تصفیه پساب های نفتی، در گذشته دفن می شد که این موضوع علاوه بر هزینه زیاد، موجب آلودگی محیط زیست نیز می‌شد.

وی افزود: طی قراردادی که این شرکت دانش‌بنیان با پالایشگاه نفت تهران امضا کردن است، امحاء و بازیافت لجن بیولوژیک این پالایشگاه با استفاده از دستگاه زباله سوز بر پایه فناوری گازی سازی در پالایشگاه نفت تهران صورت خواهد گرفت.

محمد کیانی مدیرعامل شرکت نویان انرژی برد کیان قشم نیز گفت: این پروژه ملی با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس به مدت یک سال منعقد شده است.

وی افزود: دستگاه زباله سوز بر پایه فناوری گازی‌سازی که در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرد، محصولی دانش بنیان بوده که علاوه بر بازیافت لجن بیولوژیک پالایشگاه نفت تهران، تولید بنزین و گاز نیز از این زباله ها خواهد داشت که علاوه بر رفع مشکلات زیستی ناشی از دفن این زباله، سودآوری و تولید انرژی نیز خواهد داشت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا