اخبار سایت

ورود شورای رقابت به افزایش تعرفه اینترنت



سپهر دادجوی توکلی در خصوص اینکه آیا شورای رقابت به افزایش تعرفه‌ای اپراتورها ورود پیدا خواهد کرد یا نه ؟ ، گفت: شورای رقابت وظیفه اش ورود در بازار‌های انحصاری است که رویه‌های ضد رقابتی دارد. درباره اینترنت چه ثابت و چه همراه می‌دانیم که این بازار بازار انحصاری تشخیص داده شده است. یک بار در مصوبه 623 شورای رقابت ورود کرد، آن موقع جنس این رویه ضد رقابتی از جنس قیمت نبود، از جنس مقدار و شرایط دسترسی بود.

وی افزود: در مصوبه 623 شورای رقابت اپراتور‌ها را ملزم کردیم که میزان بسته هایشان را متنوع کنند و از نظر زمان بندی، مقدار و حجم تغییراتی بدهند. در مورد دسترسی بازار هم ورود داشتیم. در مورد شبکه‌های سیم مسی و قص علی هذا، اما در مورد افزایش تعرفه بسته ها، این موضوع از طرف تنظیم گر بخشی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است اتفاق افتاده است. اگر این موضوع یعنی تنظیم گر بخشی نتواند به تکالیف خود درست اقدام کند، شورای رقابت این جا بر اساس شکایت یا تشخیص خودش یا شکایت مردمی به این موضوع ورود پیدا کند.

ورود شورای رقابت به افزایش تعرفه اپراتورها
سخنگوی شورای رقابت در خصوص اینکه چطور متوجه خواهید شد که سازمان تنظیم مقررات وظیفه اش را درست انجام داده یا خیر ؟ گفت: ما یک معاونت اقتصادی داریم که مکرر با آنها در تماس هستند در رابطه با افزایش تعرفه‌ها هم ما در اولین فرصت دوستان را دعوت می‌کنیم در بدنه کارشناسی جلساتی را خواهیم داشت و بعد اگر شورا صلاح بداند، وارد صحن شورا می‌شود، اگر تخلفی صورت گرفته باشد یا از دستورالعمل‌ها عدول شده باشد، حتماً شورا رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه یعنی اگر از 34 درصدی که تعیین شده، عدول شده باشد شما ورود می‌کنید یا نه اصلا ًاین 34 درصد خودش فی نفسه درست بوده یا نه ، افزود: در هر دو حوزه شورای رقابت صاحب رأی است؛ یعنی نظر خواهد داد. به محض این که تصمیم گرفت من اطلاع رسانی خواهم کرد.

 توکلی در خصوص زمان دقیق اعلام نظر شورای رقابت ، تصریح کرد: این موضوع تازه اتفاق افتاده است و هر زمانی که شد و اعضای شورا صلاح بدانند حتماً در این خصوص تصمیم خواهند گرفت.

وی در رابطه به اینکه یعنی قبلاً از اپراتور‌ها مدارکی گرفته شده و درخواست‌هایی شده است؟ گفت: این یک بازار انحصاری است، این بازار انحصاری مکرر مورد رصد قرار گرفته است.  

توکلی اضافه کرد: برای اولین بار است که موضوع قیمت مطرح می‌شود و شورای رقابت قطعاً راجع به این قضیه حساس است. اگر به این نتیجه برسد که تنظیم گر بخشی اش نتوانسته وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد، کمک می‌کند به این تنظیم گر که عدالت را رعایت کند.

منبع: تسنیم

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا