فناوری های نوین

صرفه‌جویی ۹۰ درصدی در انرژی با عایق‌های صوتی و حرارتی نانویی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد هاشمی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید عایق حرارتی برودتی و صوتی الاستموری درباره کاربرد این محصول دانش‌بنیان گفت: عایق الاستموری با خواص حرارتی، برودتی و صوتی برای اولین بار به عنوان یک محصول دانش‌بنیان در کشور معرفی شده است و مراحل تولید و فرمولاسیون آن به کمک نخبگان دانشگاه‌های برتر کشور بومی‌سازی شده است.

وی با بیان این‌که عایق‌های ساخت داخل، علاوه بر کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی به استحکام سازه نیز کمک می‌کنند، ادامه داد: ساختار این عایق‌ها از خوردگی جلوگیری می‌کند؛ از همین رو نیاز به تعمیر، کاهش و نگهداری لوله‌ها، تسهیل و عمر آن‌ها افزایش یافته است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: این محصول منجر به ۶۵ تا ۹۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده که این بازه نیز به دلیل تاثیر فاکتورهای متنوعی مانند شرایط محیطی، ضخامت عایق و … متغیر است.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به کاربردهای گسترده این عایق‌ها در کاربری‌های صنعتی، مسکونی، تحقیقاتی و دامنه اثربخشی بالای این محصول، افزود: این عایق‌ها در تمامی صنایعی که هدف آن‌ها صرفه‌جویی در انرژی است یا بحث خوردگی در آن‌ها مطرح است، کاربرد دارند.

هاشمی با تاکید بر این‌که تمامی مراحل تولید این محصول از توزین تا کوره و پخت در داخل شرکت انجام می‌شود، درباره اشتغال ایجاد شده به واسطه فعالیت این شرکت دانش‌بنیان، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر به طور مستقیم در شرکت در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ارزی سه میلیون دلاری این محصول، اظهار کرد: این محصول قبلا کاملا وارداتی بوده که در پی بومی‌سازی این محصول و خروج بازار داخلی از انحصار تولیدات خارجی حدودا ۶۰ تا ۷۰ درصد از میزان ارز مصرفی برای تامین این محصول کاسته شده است.

هاشمی به ارزآوری حاصل از صادرات این محصول به کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: صادرات این محصول به کشورهای همسایه مانند عراق انجام می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا