فناوری اطلاعات

بکارگیری ۲۳۳۹ تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل‌ونقل کشور



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حمل‌ونقل پیشرفته برپایه‌ دانش و فناوری محقق می‌شود و این کار به تامین زیرساخت‌ها و ابزارهای مناسب نیاز دارد.

با توجه به اینکه حمل‌ونقل یکی از صنایع پرکاربرد و عمومی در کشور است؛ توسعه یافتگی آن یک ضرورت ملی و حیاتی است که به افزایش رضایت و رفاه عمومی منجر خواهد شد. هرچند این صنعت را نمی‌توان به عنوان تنها عامل توسعه به حساب آورد اما یکی از عناصر کلیدی و حیاتی در توسعه اقتصاد به شمار می‌رود.

به همین دلیل کشورهای توسعه یافته به دنبال تحقق حمل‌ونقل پیشرفته و هوشمند هستند و برای این کار از فناوری‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند تا یک صنعت پایدار و پیشرفته در این حوزه داشته باشند.

تسهیل دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی که بتواند زمینه‌ساز حرکت صنعت حمل‌ونقل در مسیر توسعه یافتگی باشد به عنوان یکی از اولویت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انتخاب شده است.

این شبکه با ترغیب آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی که به این تجهیزات دسترسی دارند؛ در تلاش است تا کشور گامی بلند به سمت داشتن صنعت حمل و نقل پیشرفته بردارد.

بر همین اساس نیز در حال حاضر ۲۳۳۹ تجهیز و دستگاه آزمایشگاهی کاربردی در توسعه حمل‌ونقل پیشرفته از ۷۶ مجموعه به اشتراک گذاشته شده است تا به فناوران و پژوهشگران این حوزه کمک و صنعت حمل و نقل کشور را توسعه یافته‌تر کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا