اخبار سایت

رونمایی پورشه از طرح «میشن‌ایکس» سریع‌ترین ابر خودروی تمام برقی


این خودروساز می‌خواهد با این خودرو رکورد پیست نوربرگ رینگ را در دنیای خودروهای برقی، هیبریدی، بنزینی و … جابجا کند.

طبق طرح اولیه ارائه شده این خودرو مانند پورشه ۹۱۸ اسپایدر، اسکوات و جمع و جو با گلگیرهای حباب‌دار است.

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، پورشه میشن ایکس، یک خودروی مفهومی لوکس با کارایی بالا معرفی شده که بدنه‌ای کم ارتفاع و تراشیده با خطوط صاف دارد. قسمت‌های خاصی از بدنه دارای روکش کربنی هستند و چرخ‌ها مجهز به تیغه‌های هوا برای خنک‌سازی بهتر ترمز هستند.

 




طبق طرح اولیه، یک گنبد شیشه‌ای با وزن سبک خودرو را می‌پوشاند که از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده است. درها به سمت جلو و بالا باز می‌شوند که مشابه آن چیزی است که در خودروهای مسابقه‌ای معروف پورشه ۹۱۷ استفاده شده بود. چراغ‌های جلو طراحی منحصر به فردی دارند که از خودروهای مسابقه‌ای تاریخی الهام گرفته شده است.

صندلی‌های این خودرو با رنگ‌های متضاد برای راننده و همراه راننده طراحی شده است. کابین خودرو جمع و جور است.

طول میشن‌ایکس تقریبا چهار و نیم متر است و ارتفاع آن ب از یک متر و ۲۰۰ سانتی‌متر تجاوز نخواهد کرد. باتری‌ها این مدل از پورشه در پشت صندلی‌ها قرار می‌گیرند تا تعادل و مرکز ثقل بهتری داشته باشد.

 




این خودرو به ازای هر ۹۹۷ گرم وزن، یک اسب بخار قدرت دارد و طبق اطلاعات منتشر شده قدرت آن به ۱۷۰۰ اسب بخار نیز می‌رسد که شتاب صفر تا صد در این مدل مفهومی کمتر از دو ثانیه می‌شود. این شرکت برای ساخت ابرخودروی میشن‌ایکس از یک پلتفرم جدید ۹۰۰ ولتی استفاده می‌کند.

مدیرعامل پورشه می‌گوید که بررسی احتمال ساخت این خودرو در یک ماه آینده انجام می‌شود.

طراحی اولیه این خودرو به مناسبت سالروز تولد ۷۵ سالگی پورشه رونمایی شد.

هیات اجرایی این خودروساز آلمانی می‌گوید که خودروهای رویایی برای ما دو روی یک سکه هستند: پورشه فقط با تغییر مداوم پورشه باقی مانده است.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا