اخبار سایت

چرا نمی توانیم انگلیسی صحبت کنیم



—————- رپرتاژ آگهی —————–

مهم ترین مشکل هر زبان آموز زبان انگلیسی دشواری در صحبت کردن است. بسیاری از زبان آموزان بعد از مدت ها کلاس زبان و گذراندن دوره های مختلف هنوز در مکالمه ضعف دارند و یا برخی حتی نمی توانند یک مکالمه ساده را پیش ببرند.
اگر شما هم با این مسئله روبرو هستید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که علت ناتوانی در صحبت کردن به زبان انگلیسی تان چیست و باید چکار کنید تا این مشکل را رفع نمایید.
 

در یادگیری زبان واقع بین نیستید

متاسفانه امروزه با تبلیغات زرد زیادی در مورد یادگیری زبان روبرو هستیم و افراد مختلف با شعارهای پوچ مثل مکالمه در شش ماه و دیگر موارد مشابه دچار توهم یادگیری سریع می شوند و زمانی که شروع به یادگیری می کنند توقع دارند تا این اتفاق رخ دهد. اما وقتی که با این واقعیت روبرو می شوند که نمی توان در این مدت زمان به زبان انگلیسی مسلط شد دلسرد شده و به توانایی های خود شک می کنند و تصور می کنند که زبان انگلیسی کاری غیرممکن است.
 

هدف تان از یادگیری زبان انگلیسی را مشخص کنید

افراد با اهداف مختلف به یادگیری زبان انگلیسی می پردازند و از این رو میزان زمان یادگیری و توانایی شان در صحبت کردن متفاوت خواهد بود در نتیجه اگر شما نمی دانید هدف تان از یادگیری چیست؟ نمی توانید به خوبی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی وفق دهید و به میزان لازم تمرین کنید و انگیزه لازم را برای ادامه دادن و روبرو شدن با سختی های زبان انگیسی را از دست خواهید داد. در نتیجه هر زمان که دل تان می خواهد از یادگیری دست می کشید و باز بعد از مدتی شروع به یادگیری می کنید و یک روند سینوسی را دنبال خواهید کرد.
 

در یادگیری استمرار داشته باشید

برای موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی مخصوصا تقویت مکالمه خود باید در مطالعه زبان انگلیسی استمرار داشته باشید و یک برنامه مشخص روزانه را تهیه نمایید.
مطالعه زبان به صورت مستمر و هر روزه می تواند شما را به هدف تان برساند. افرادی که مثلا یک روز یک ساعت زبان می خوانند و برای چند روز هیچ مطالعه ای ندارند و دوباره شروع به خواندن زبان می کنند نتیجه مطلوبی را نمی گیرند.
از این رو سعی کنید هر روز حتی برای ۱۵ دقیقه مطالعه زبانی داشته باشید تا بتوانید زبان را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید و زبان برای تان یک عادت روزانه شود. با اینکار نتیجه دلخواه تان را مطمئنا خواهید گرفت.
 

همواره خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید

مطالعه هدفمند برای زمانی مشخص بخشی از روند یادگیری شما است. شما باید همواره در موقعیت های مختلف خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید و زبان انگلیسی را به بخش مهمی از زندگی تان تبدیل کنید. اینکار را می توانید به روش های مختلف انجام دهید مثلا به پادکست و موسیقی گوش کنید، فیلم و سریال انگلیسی ببینید، پارتنر زبان پیدا کنید، کتاب داستان های انگلیسی بخوانید، مسائل روزانه خود را به صورت ژورنال بنویسید و به اخبار انگلیسی گوش کنید،‌ همچنین می توانید به خواندن مطالب آنلاین به انگلیسی بپردازید و در شبکه های اجتماعی پیج های انگلیسی نیتیو را دنبال کنید و کلی نکته زبانی یاد بگیرید.
 

از اشتباه کردن نترسید

بسیاری از زبان آموزان زمانی که می خواهند به انگلیسی صحبت کنند ترس از اشتباه کردن مانع شان می شود. این موضوع یکی از معضلات دست و پاگیر زبان آموزان است. مطمئن باشید تا اشتباه نکنید یاد نمی گیرید. افرادی که بیشترین اشتباه را می کنند بیشتر از دیگران یاد می گیرند چرا که این افراد سعی در یادگیری دارند و با اشتباهات شان یاد می گیرند که چگونه صحیح صحبت کنند و به مرور اعتماد به نفس شان را افزایش می دهند و صحبت کردن به انگلیسی برای شان ساده خواهد شد.
 

خود را با منابع مختلف سردرگم نکنید

منابع و کتب زیادی برای یادگیری و تمرین مهارت های مختلف زبان انگلیسی وجود دارد که می توانند برای شما مشکل ساز شوند. این موضوع که کدام منبع را باید انتخاب کنید و چرخش بیهود بین منابع مختلف باعث خواهد شد هم زمان زیادی را از دست بدهید هم به خوبی و هدفمند مطالعه زبانی نداشته باشید. در نتیجه اگر منبعی را انتخاب می کنید دیگر به سراغ دیگر منابع نروید و سعی کنید به خوبی آن را مطالعه کنید و بر مطالب آن مسلط شوید و سپس اگر نیاز بود که برای بهبود زبان خود به منبع دیگری مراجعه کنید به سراغ منابع دیگر زبانی بروید با اینکار هم هدفمند زبان را یاد گرفته اید و هم خود را با منابع متعدد سردرگم و خسته نکرده اید.
 

با اصول درست و استاندارد زبان را یاد بگیرید

بسیاری از زبان آموزان با روش های غلط به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته اند که باعث شده نتیجه لازم را دریافت نکنند.
روش های یادگیری اصولی و استاندارد که باعث شود تمام جنبه های زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید و به تقویت آن ها بپردازید بسیار مهم می باشند.
توجه کنید که برای اینکه در مکالمه زبان قوی شوید باید مهارت های دیگرتان را نیز به همان میزان تقویت کنید در نتیجه نباید یادگیری زبان را یک کار تک بعدی ببینید و تنها بر یک مهارت متمرکز شوید.
 

شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی

شرکت در کلاس خصوصی زبان بسیار می تواند به شما کمک کند تا صحبت کردن به زبان انگلیسی را تقویت نمایید. در این کلاس ها تمامی زمان کلاس به شما اختصاص داده می شود و براحتی می توانید با استاد خود به مکالمه بپردازید.
استاد براساس روند کلاس با روش های مختلف به آموزش زبان انگلیسی خواهد پرداخت تا نقاط ضعف تان را برطرف نماید و همچنین می توانید اعتماد به نفس تان را به خوبی تقویت نمایید.
موسسه زبان دهخدا با تدریس خصوصی زبان به صورت آنلاین و حضوری برای تقویت مکالمه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در صحبت کردن زبان انگلیسی به سطح مناسبی دست یابید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا