اخبار سایت

جریمه ۱۶۴ هزار دلاری گوگل در روسیه



از زمان آغاز جنگ در اوکراین، مسکو برخورد با شرکت‌های فناوری غربی را تشدید کرده تا کنترل بیشتری در فضای آنلاین اعمال کند و از بازیگران بومی برای کنار زدن رقیبان غربی‌شان حمایت کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، زیرمجموعه گوگل در روسیه به دلیل عدم حذف محتوای مسکو غیرقانونی و محدود کردن دسترسی به برخی رسانه‌های روسی در یوتیوب، تحت فشار قرار گرفته است. واحد گوگل در سال ۲۰۲۲، اعلام ورشکستگی کرد، زیرا با مسدود شدن حساب بانکی این شرکت آمریکایی، انجام فعالیت در این کشور عملا غیرممکن شد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، در حالی که کرملین بعضی از پلتفرم‌ها از جمله توییتر و فیس بوک را ممنوع کرده، دسترسی به خدمات گوگل را مسدود نکرده است و موتور جست‌وجو و پلتفرم یوتیوب این شرکت به صورت رایگان، به کار خود ادامه داده اند.

پیش از این، دیده‌بان رقابت روسیه شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار میزبانی ویدئو، دو میلیارد روبل (۳۴.۲ میلیون دلار) جریمه کرده بود. همچنین سه ماه پیش، گوگل از سوی دادگاهی در روسیه، به دلیل عدم حذف اخبار جعلی درباره جنگ در اوکراین، به پرداخت سه میلیون روبل (حدود ۳۰ هزار یورو) جریمه، محکوم شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا