اخبار سایت

تسلا تولید خود را در آلمان به دلیل عرضه از طریق دریای سرخ متوقف کرد



شرکت آمریکایی تولید‌کننده خودروهای برقی اولین شرکتی است که اعلام کرد تولید آن به دلیل ناآرامی‌ها مختل شده است. بسیاری از شرکت‌ها مانند جیلی، دومین تولید‌کننده بزرگ خودرو در چین از نظر فروش، و IKEA نسبت به اختلال در حمل و نقل هشدار داده‌اند.

تسلا در بیانیه‌ای گفت: «درگیری‌های مسلحانه در دریای سرخ و تغییرات مرتبط با آن در مسیرهای حمل‌ونقل بین اروپا و آسیا از طریق دماغه امید خوب نیز بر تولید در گرونهاید تأثیر می‌گذارد.»

او افزود: «زمان‌های حمل و نقل طولانی‌تر باعث ایجاد شکاف در زنجیره تأمین می‌شود.»

مردان مسلح در چند ماه گذشته حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ تشدید کرده‌اند تا حمایت خود را از جنبش حماس که با اسرائیل در غزه می‌جنگد، و شرکت‌های بزرگ کشتیرانی در جهان را مجبور کرد در سه هفته گذشته از کانال سوئز اجتناب کنند.

این آب‌راه حدود ۱۲ درصد از ترافیک دریایی جهانی را تشکیل می‌دهد. شرکت‌های کشتیرانی غول‌پیکر مانند مرسک دانمارکی و هاپاگ-لوید آلمان، کشتی‌های خود را از طریق مسیر طولانی‌تر و گران‌تر دماغه امید خوب به اطراف آفریقا می‌فرستند.

مرسک روز جمعه گفت که انتظار دارد کشتی‌ها در آینده قابل پیش‌بینی، به تغییر مسیر ادامه دهند.

کشتی‌هایی که در مسیر جایگزین از آسیا به شمال اروپا هستند، سوخت اضافی به ارزش یک میلیون دلار مصرف می‌کنند و همچنین زمان سفر کشتی را حدود ده روز افزایش می‌دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا