فناوری اطلاعات

قدمگاه با زلزله ۴.۶ و استان اصفهان با زلزله ۴.۳ لرزیدند



در هفته گذشته قدمگاه استان خراسان رضوی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ لرزید و احتمالا جنبایی بخشی از گسل تربت جام موجب این رخداد لرزه‌ای شده است.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته در قدمگاه استان خراسان رضوی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ رخ داد.  به باور محققان مهندسی زلزله‌، امتداد گسل “تربت جام” از مجاورت رومرکز زلزله عبور می‌کند و احتمال می‌رود جنبائی بخشی از این گسل موجب رخداد زلزله ۴.۶ صبح جمعه ۸ اردیبهشت شده است.

علاوه بر آن در درز استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ رخ داد ضمن آنکه حسن آباد استان اصفهان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ و جم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کردند.

همچنین ماکو استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ لرزید. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲ اردیبهشت

سپید دشت استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۵ کیلومتری سپید دشت، ۳۲ کیلومتری زاغه و ۳۸ کیلومتری خرم‌آباد این استان بوده است.

در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۵، قاضی استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۸ کیلومتری قطور، ۴۰ کیلومتری زرآباد و ۵۴ کیلومتری سیه چشمه این استان گزارش شد.

یکشنبه ۳ اردیبهشت

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، بندر ریگ استان بوشهر زلزله ۲.۸، طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

ماکو استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری قطور، ۴۲ کیلومتری تازه شهر و ۴۶ کیلومتری سلماس این استان بوده است.

بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری بهاباد استان یزد، ۴۹ کیلومتری کوهبنان استان کرمان و ۵۶ کیلومتری بافق استان یزد بوده است.

شوت استان آذربایجان غربی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد و کانون آن در پنج کیلومتری شوت، ۱۵ کیلومتری مرگن لر و ۲۴ کیلومتری پلدشت این استان گزارش شد.

دوشنبه ۴ اردیبهشت

بندر خمیر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری بندر خمیر، ۳۴ کیلومتری لافت و ۵۶ کیلومتری رویدر این استان به ثبت رسید.

در لاله‌زار استان کرمان زلزله ۲.۸، بلوک استان کرمان زلزله ۲.۹ رخ داد.

در حسن آباد استان اصفهان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۴۵ کیلومتری حسن آباد استان اصفهان و ۶۴ کیلومتری ایزد خواست و ۶۶ کیلومتری آباده استان فارس بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

بندرمقام استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ لرزید. عمق این زلزله در ۱۴ کیلومتری و کانون آن در ۲۷ کیلومتری بندرمقام، ۲۹ کیلومتری جزیره هندورابی و ۳۴ کیلومتری اهل استان فارس بوده است.

سراب باغ استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۱۷ کیلومتری سراب باغ، ۱۸ کیلومتری مورموری و ۲۲ کیلومتری دهلران این استان بوده است.

سه شنبه ۵ اردیبهشت

در لامرد استان فارس زلزله ۲.۷، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۶ اردیبهشت

در ارکواز استان ایلام زلزله ۲.۷، حسن اباد استان اصفهان زلزله ۲.۶، شربیان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۷، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷،

جم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری جم، ۳۲ کیلومتری اسیر و ۳۸ کیلومتری گله دار این استان گزارش شد.

پنجشنبه ۷ اردیبهشت

در سنخواست استان خراسان شمالی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۷ کیلومتری سنخواست، ۲۱ کیلومتری شوقان و ۴۱ کیلومتری قاضی این استان گزارش شد.

در راور استان کرمان زلزله ۲.۷ و چمستان استان مازندران زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

درز استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری درز استان فارس و ۲۶ کیلومتری رویدر و ۴۷ کیلومتری فین استان هرمزگان بوده است.

جمعه ۸ اردیبهشت

قدمگاه استان خراسان رضوی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۳۲ کیلومتری قدمگاه، ۳۳ کیلومتری در رود و ۳۴ کیلومتری ملک آباد این استان گزارش شد.

در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۷ رخ داد.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا