فناوری های نوین

گجتی که رفتارهای خشن را ثبت می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، گاهی اوقات اگر افراد خشن بدانند رفتار آنها در ویدیو ثبت می شود، رفتار خصمانه خود را کنترل می کنند اما گرفتن موبایل جلوی این افراد و فیلمبرداری از آنها، ممکن است اوضاع را بدتر کند. در همین راستا «فون کم» ابداع شده است.

شرکت طراحی هلندی «اسلیم دیزاین»، گجتی را ابداع کرده که از یک فندک کوچک تر است و می توان آن را روی کت یا بلوز نصب کرد. گجت یک دوربین ویدیویی با زاویه باز و وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی، یک میکروفون و ماژول های وای فای و ۴G-۵G نیز دارد.

اگر کاربر در وضعیتی گیر بیفتد که احتمال دارد خطرناک شود، می تواند تنها دکمه فون کم را فشار دهد. با انجام این کار دستگاه در حالت استندبای قرار می گیرد و یک حلقه «ال ای دی» روی دستگاه به رنگ سفید روشن می شود. ایده اصلی ابداع گجت آن است که چنین اقدامی توجه مهاجم را به این واقعیت جلب می کند که یک دوربین در محل قرار دارد.

اگر اوضاع بدتر شود، کاربر می تواند دکمه را برای دومین بار فشار دهد و این بار حلقه چراغ های «ال ای دی» به رنگ قرمز در می آید و در نتیجه فون کم تصاویر را به یک سرور مبتنی بر ابر رایانشی منتقل می کند و احتمالا نیروی پلیس یا دادگاه می توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر آن به وسیله یک اپلیکیشن موبایل به شماره تماس های اضطراری افراد نیز به طور خودکار اطلاع داده می شود. این اپلیکیشن محتوای صوتی- ویدیویی فون کم را نیز به طور زنده پخش می کند، موقعیت کاربر را روی نقشه نشان می دهد و به شماره تماس های اضطراری و کاربر اجازه می دهد با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

این گجت با قیمت ۶۹ دلار برای پیش فروش عرضه شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا