فناوری های نوین

روش جدید درمانی محقق ایرانی برای جراحی «میکروسکوپی ایمپلنت»



به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه تخصصی کامپندیوم تنها نشریه علمی و آموزشی در دندانپزشکی است که جهت مدیریت سیستم امتیاز بازآموزی آمریکا برای همه دندانپزشکان این کشور (بیش از ۲۰۰ هزار نفر) ارسال می شود و در آن ماهیانه انتشار در تخصص‌های مختلف این رشته را به‌عنوان استانداردهای روز جهان به سیستم دندانپزشکی کشور آمریکا معرفی می‌کند.

در آخرین شماره این نشریه روش درمانی جدید دکتر بهنام شکیبایی در زمینه «ایمپلنتولوژی میکروسکوپی و دیجیتال» را به‌عنوان استاندارد روز دنیای دندانپزشکی منتشر کرد.

شکیبایی جراح فک و صورت و متخصص جراحی ایمپلنت و دندانپزشکی میکروسکوپی است و تاکنون ابداعات و تحقیقات بسیاری در زمینه درمان‌های‌های میکروسکوپی ارائه کرده است.

وی اخیرا در مقاله علمی خود با ارائه یک پروتکل کامل درمانی که شامل کشیدن کم تهاجمی دندان، بازسازی حفره خالی دندان، جراحی میکروسکوپی ایمپلنت، جراحی میکروسکوپی پلاستیک اطراف ایمپلنت و ساخت و تحویل روکش تمام سرامیک دیجیتال ایمپلنت با دقت میکروسکوپی ارائه کرده و در نشریه کامپندیوم منتشر شده است.

در این پروتکل درمانی، تکنیک کامل درمانی جدید تحت عنوان ایمپلنتولوژی میکروسکوپی و دیجیتال تعریف شده که چندین تکنیک جراحی از جمله پروتز را شامل می شود.

شکیبایی در خصوص این دستاورد توضیح بیشتری ارائه داد و گفت: اتفاقی که جدید افتاده این است که ما یک پروتکل و تکنیک کامل درمانی جدید را از صفر تا ۱۰۰ تحت عنوان ایمپلنتولوژی میکروسکوپی و دیجیتال تعریف کرده ایم که چندین تکنیک جراحی از جمله پروتز را شامل می شود.

وی در توضیح بیشتری با بیان اینکه، این یک روش کاملا جدیدی است که از کشیدن کم تهاجمی دندان و بازسازی حفره شروع می شود، افزود: به طوریکه هنگامی که یک دندان خراب است و بیمار برای درمان آن مراجعه می کند، مرحله نخست درمان در واقع کشیدن کم تهاجمی دندان (Minimally invasive) و بازسازی حفره خالی دندان است.

شکیبایی ادامه داد: بیمار صبر می کند دو ماه بعد می آید در آن موقع هم ما جراحی میکروسکوپی ایمپلنت و همچنین جراحی پلاستیک میکروسکوپی لثه اطراف ایمپلنت را انجام می دهیم که این دو پروتکل جدید است که امسال با دانشگاه پنسیلوانیا آن را منتشر کردیم.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است این روش و پروتکل جدید درمانی از سال ۲۰۲۴ به استاندارد اول کشور آمریکا تبدیل شده است و در همین هفته در نشریه تخصصی کمپندیوم نیز که از امتیاز بازآموزی برخوردار است و تنها نشریه ای است که به دست همه ۲۰۰ هزار دندانپزشک آمریکا می رسد هم منتشر شده است.

این محقق ایرانی افزود: پس از اینکه هر تکنیک جدید حوزه دندانپزشکی در نشریه کامپندیوم منتشر شود، این تکنیک به استاندارد اول دندانپزشکی در آمریکا تبدیل می شود و همه دندانپزشکان آمریکا به منظور آشنایی هرچه بیشتر با لبه علم در دنیا باید آن را بیاموزند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا