اخبار سایت

آموزش: چگونه گوشی هوشمند را در ویندوز ۱۱ به وب‌کم تبدیل کنیم؟


بعد از رونمایی به‌روزرسانی اولیه‌ ویندوز ۱۱ مومنت ۵، مایکروسافت قابلیت جدید بزرگی را برای کاربران اینسایدر معرفی کرد. ردپای اولیه‌ این ویژگی ماه‌ها پیش در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ مشاهده شده بود.

حالا این قابلیت رسماً تأیید شده است: سیستم‌عامل مایکروسافت اکنون به شما امکان می‌دهد تا از گوشی هوشمند اندرویدی خود به‌عنوان وب‌کم باکیفیت استفاده کنید.

نئووین می‌نویسد که دوربین‌های لپ‌تاپ‌های پیشرفته ویندوزی چندان بی‌کیفیت نیستند؛ اما با دوربین‌هایی که حتی گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند، فاصله‌ زیادی دارند. بنابراین، کسانی که به‌دنبال وب‌کمی باکیفیت‌تر هستند، باید یا وب‌کم مجزا بخرند یا از نرم‌افزارهای شخص ثالث که اغلب گران‌قیمت‌اند، برای تبدیل گوشی‌های هوشمند خود به وب‌کم استفاده کنند. با به‌روزرسانی امروز برای کاربران اینسایدر، ویندوز ۱۱ به‌صورت پیش‌فرض می‌تواند از دستگاه اندرویدی شما به‌عنوان وب‌کم استفاده کند.

کاربران اینسایدر ویندوز می‌توانند با اتصال تلفن‌های خود به رایانه‌های شخصی، از کیفیت تصویر بسیار بهتری برخوردار شوند و امکان جابه‌جایی بین دوربین‌ها و توقف پخش و اعمال جلوه‌های درون‌دستگاهی را داشته باشند. علاوه‌براین، به هیچ کابلی نیازی نیست؛ زیرا این قابلیت به‌صورت بی‌سیم ازطریق Wi-Fi کار می‌کند.

 

هنگام استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان وب‌کم، ویندوز ۱۱ نوار ابزاری ویژه به شما نمایش می‌دهد که حاوی گزینه‌های اضافی برای تعویض دوربین، توقف ویدئو، روشن‌کردن HDR و… است. همچنین، می‌توانید باتری دستگاه خود را بررسی کنید.

برای استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی به‌عنوان دوربین برای ویندوز، برنامه Link to Windows را به نسخه ۱.۲۴۰۱۲ یا جدیدتر به‌روزرسانی کنید. همچنین، گوشی شما باید اندروید ۹.۰ یا جدیدتر را اجرا کند. پس‌ازآن، به Settings > Bluetooth & Devices > Mobile Devices بروید و «دستگاه‌های تلفن‌همراه» را انتخاب کنید و به رایانه خود اجازه دهید تا به تلفن اندرویدی شما دسترسی پیدا کند. پس‌ازآن، ویندوز ۱۱ از شما می‌خواهد که به‌روزرسانی‌ای برای Cros Device Experience Host نصب کنید.

متأسفانه کاربران آیفون از این قابلیت بی‌بهره هستند؛ اما آنان می‌توانند با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث همین تجربه را کسب کنند. همچنین، macOS به شما امکان می‌دهد تا بدون نرم‌افزار اضافی از آیفون به‌عنوان وب‌کم استفاده کنید.

از آنجاکه مایکروسافت دیگر مالک پلتفرم موبایل نیست، دیدن اینکه این شرکت از اندروید به‌خوبی استفاده می‌کند و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، امیدوارکننده است.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا