فناوری های نوین

ارائه دستاوردهای یک شرکت دانش بنیان در کنگره رادیولوژی اروپا



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهران عرب احمدی، متخصص رادیولوژی و دانش‌آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان در این نشست به ارائه دستاوردهای پژوهشی طرح استفاده از فناوری هوش مصنوعی طراحی شده در این شرکت دانش‌بنیان در زمینه افزایش حساسیت و توان تشخیصی غربالگری سرطان پستان پرداخت که مورد استقبال سایر محققان شرکت‌کننده قرار گرفت.

این فناوری در حال حاضر در بخش رادیولوژی انستیتو کنسر بیمارستان امام خمینی (ره) در حال استفاده است. طرح مذکور با حمایت‌ها و راهنمایی‌های قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر گیتی به سرانجام رسیده است.

با توجه به این موفقیت که با حمایت‌های ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست‌جمهوری حاصل شده، کشور ما نیز به جمع معدود کشورهای دارای فناوری هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی و غربالگری سرطان‌ها در سطح دنیا پیوسته است و روش مذکور قابلیت استفاده در سایر مراکز تصویربرداری کشور را نیز دارا است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این دستاورد مورد توجه رسانه‌های تخصصی حوزه رادیولوژی نظیر AuntMinnie و Bidex قرار گرفته است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا