اخبار سایت

راه‌حل جدید دانشمندان برای معضل زباله‌های فضایی



دانشگاه ام آی تی ابزاری با نام موکات (MOCAT) را برای مدل سازی محیط فضایی آینده و مقابله با چالش رو به رشد زباله های فضایی طراحی کردند.

آزمایشگاه اختر دینامیک و رباتیک فضایی ام آی تی در اقدامی برای رسیدگی به تراکم فزاینده در مدار پایین زمین و نگرانی فزاینده در مورد زباله‌های فضایی، ابزار ارزیابی ظرفیت مداری را برای عموم منتشر کرد.

موکات این امکان را می دهد تا کاربران، محیط فضایی آینده را مدل کنند و بینش‌های مهمی را در مورد رشد زباله های فضایی و مکانیسم های پیشگیری از زباله ها ارائه می دهد.

با افزایش استقرار ماهواره ها، خطر برخورد و تکثیر زباله های فضایی به موضوعی حیاتی تبدیل می شود. موکات قصد دارد تحولی در مطالعه محیط فضایی ایجاد کند.

 این ابزار به کاربران این امکان را می دهد که پارامترهای مختلف مانند ویژگی‌های مداری، سناریوهای تکه تکه شدن و احتمالات برخورد را مدل‌سازی کنند.

مدار زمین مکانی به طور فزاینده ای شلوغ و خطرناک شده است. به عنوان مثال، بیش از 30هزار قطعه زباله مداری در حال حاضر توسط شبکه های نظارت فضایی جهانی ردیابی می شود. اما بسیاری از موارد وجود دارند که کوچکتر از آن هستند که قابل توجه باشند.

آژانس فضایی اروپا تخمین می زند که در حال حاضر حدود 1 میلیون جرم بین 1 تا 10 سانتی متر در اطراف سیاره ما می چرخند و تعداد تقریبی قطعات بین 1 میلی متر و 0.4 اینچ واقعاً خیره کننده است (130 میلیون یا بیشتر).

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا